Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 00:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

WinXp Crasher

Hej jeg har lige fået en ny computer. det er en Atlon XP 1800+ med 256 mb ddr ram i samt et gammelt soundblaster live samt et nyt geforce 3 ti200 fra daytona med et netkort fra surecom 10/100 men den crasher engang imellem ude varsel og jeg har prøvet at åbne den og have en stor blæser til at blæse på den for at teste om det var fordi den blev for varm men den gør det stadig.. er der nogen der har en ide om hvad det kan være...

På forhånd tak

ZeiDjon
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 00:28 #1
når du siger cracher => Blå skærm, fryser, ??

hvad siger din event log??
Avatar billede inmyworld Nybegynder
14. april 2002 - 00:29 #2
det kan være rigtigt mange ting som gør det, så du skal prøve at sætte et program til at overvåge din computer.
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
14. april 2002 - 00:31 #3
ja hvad siger den ,,,,

hvordan går den ned.... hyler den (kan betyde at den blir for varm, meget for varm)
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
14. april 2002 - 00:32 #5
ellers prøv at tage backup af de ting du virkelig skal bruge, formatter din hdd og installer win xp igen...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
14. april 2002 - 00:32 #6
sørg for at ha' en strømforsyning på min. 300W
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
14. april 2002 - 00:33 #7
og for sikkerhedens skyld så sæt kølere hvor der kan være kølere.. Kabinnet køler foran og bagved blæser på kølerribben på chipsset og skærmkort... det var hvist det!!
Avatar billede inmyworld Nybegynder
14. april 2002 - 00:34 #8
er det en computer du selv har lavet eller er det en du har købt samlet
Avatar billede trismegistos Nybegynder
14. april 2002 - 00:45 #9
Hvor gammelt er dit soundblaster ? Prøv at pille det ud og se om det hjælper.
Alt efter hvor gammelt bundkortet er kan det måske også afhjælpes med en bios opdatering men soundblaster kortet er en sandsynlig synder.
Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
14. april 2002 - 01:00 #10
TAG BACKUP OG FORMATER... OG FIND SÅ DE NYESTE DRIVER TIL ALT!!!
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 01:19 #11
Problemet er at den genstarter så ingen blå skærm og jeg har testet den for varme og det er ikke det da den crashede selv mens den ikke var varm..

jeg har lavet en formatering og en ren installation af xp.

Men jeg er ved at teste om det er en af mine programmer(kom i tanke om det efter inmyworlds svar) som jeg har kørende om det kan være det som er skyld i det... Min strømforsyning er på 300 watt. bundkortet er fra ecs(k7s5a) med et sis chipset..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:33 #12
når den bare genstarter er det pga den får en blå skærm

gå i kontrolpanel, system, advanced, startip and recovery, fjern flue ben i automatisk genstart.

nu vil du få en alm. blå skærm næste gang.

kig i din event log også den er under kontrolpanel, administrative tools, event log og se hvad den skriver når den får en blå skærm.!
Avatar billede geysir Nybegynder
14. april 2002 - 02:14 #13
jeg har prøvd windows serier fra 3.11 til xp pro jeg har best efarning med win me,xp står for xtra plass du får mange fine landskapbileder i xp men det er ikke nok når resten funkerer ikke prøw win me også for at spare litt tid som du bruger ellers til geninst av xp
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 02:20 #14
Jeg må indrømme at jeg ikke er enig jeg mener hvis man skræller alt geilet af xp.. så er det faktisk rigtig fedt jeg kan have min tændt i flere uger uden genstart hvorimod mine erfaringer med me var at jeg skulle ikke køre for mange dage uden en genstart da den så ville køre meget langsom plus jeg synes jeg fik mange blå skærme..

Det er først her med den nye Comp. jeg oplever at WinXp crasher..

Men jeg kender flere som dig der har haft positive erfaringer med me..

Mystisk at det er så forskelligt.. ;) jeg tror de(microsoft) har et random crash program til at køre i baggrunden...  hehe..

ZeiDjon
Avatar billede geysir Nybegynder
14. april 2002 - 02:45 #15
husker du win2000 det kom en opdatering som var så stor at den blev utgivet på en cd den var lige stor som win2000 så når dem fik alt til at køre næsten uden problemer kom xp og alt startet på nyt snakk om jeg slår av pcen ca 1 gang i ugen den har kører bare fint det er mindre risiko for systemcrash når jeg bruger opera browser fremfor explorer
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 02:54 #16
Haha ja det er der faktisk noget om.. og opera er jo lidt hurtigere til at loade siderne også..

ZeiDjon
Avatar billede lrm Nybegynder
03. november 2002 - 16:23 #17
må jeg spørge hvad fejlen var? - har nemlig selv samme problem? :)