Avatar billede cybermike Nybegynder
14. april 2002 - 00:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

X server på Openbsd

X -query 10.1.1.100 :1
Giver mig en tomt x vindue.

Nu mangler jeg bare et efterfølgende login vindue og bagefter en vm. Hvem kan forklare mig hvordan jeg sætter det op?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. april 2002 - 00:48 #1
Hvordan kan det være at du bruger Openbsd? Det lyder somom du skal bruge computeren som workstation, da du gerne vil køre X.. Og openbsd er ikke egnet til det.. efter min mening!

/Rune
Avatar billede skwat Praktikant
14. april 2002 - 09:28 #2
Jo alle bsd'er er gode til at være X-server, men jeg tror at cybermike bliver nød til at uddybe lidt, jeg har ingen anelse om hvad hans problem er.
Avatar billede cybermike Nybegynder
14. april 2002 - 15:35 #3
bromer: Openbsd er os'et og jeg skal bruge xserver.  Du behøver ikke forsøge at omvende mig til at bruge et andet os, for det er openbsd jeg skal bruge. Jeg ville dog også bruge freebsd som ws hvis jeg skulle have bsd ws.

skwat: Jeg vil da gerne uddybe det selvom jeg tvivler på at du kan hjælpe hvis du ikke forstå det der oppe (nooffense)

2 maskiner
A: En klient  10.2.1.1
B: En obsd server 10.1.1.100

Jeg skriver ovenstående kommando på A hvorefter jeg
vil have en login skærm og efterfølgende en vm som alt
sammen skal køre på B skal vises på A.

Jeg bruger systemet på min sparc kan bare ikk få det til at funke på bsd.
Avatar billede skwat Praktikant
14. april 2002 - 23:43 #4
Nu skal du ikke spille smart(nooffense)

Kunne det tænkes at man gerne ville vede om du har startet en windowmaker i a's retning?
Noget i dur med
xterm -DISPLAY 10.1.1.100:0.0:0.0
Avatar billede bromer Nybegynder
15. april 2002 - 15:44 #5
Det var ikke for at omvende dig. Jeg læste det bare som om at du ville bruge openBSD som workstation. Derfor kom jeg med min kommentar om at det måske ikke var det bedste valg.

/Rune
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. april 2002 - 18:05 #6
bromer: Ok

skwat: Den kommando som jeg skrev som det allerførste opertter en forbindelse til xserveren og beder om et login vindue.

Det er IKKE bare en xterm jeg vil køre, det er FULD-X-REMOTE login.
Avatar billede gellertekspert Nybegynder
16. april 2002 - 12:03 #7
Måske er det noget med xdm login validering. Er klienten f.eks i obsd's hosts-fil (eller bliver den valideret på anden vis -- du ved hvad jeg mener, ikke?)?
Hvis jeg ikke ved lidt mere om dit setup (*bruger* du overhovedet xdm, eller noget helt andet) skyder jeg lidt i blinde, her

/mvh Gellertekspert
Avatar billede gellertekspert Nybegynder
16. april 2002 - 12:06 #8
Lidt afklaring: med validering mener nok i virkeligheden navneopløsning...

/gellertekspert
Avatar billede skwat Praktikant
22. april 2002 - 15:42 #9
uagtet er jeg sikker på at du skal starte den fra klienten noget i stil med
startkde -display 10.1.1.100:0.0:0.0
Avatar billede skwat Praktikant
22. april 2002 - 15:44 #10
kommandoen X -query 10.1.1.100 :1 starter en X server som acceptere ting fra X klienten på IP 10.1.1.100.
Når man snakke X er verdenen lidt omvendt
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. april 2002 - 15:53 #11
Havde ikke fået bsd's initscript til at starte xdm

og det er altså : X -query 10.1.1.101 :1
som starter en xlogin session. startkde -display <bla>
starter bare kde på en anden x terminal oveni det der
kører i forvejen og jeg skal have HELE billedet flyttet.

Til jer der ikke ved nok om det kan jeg anbefale google ;o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. maj 2002 - 15:55 #12
cybermike >> Undskyld jeg spammer dit spm., men jeg vil gerne lige snakke med dig. Kan du kontakte mig på mads@freelanceweb.dk eller ICQ-AIM: 101343906