Avatar billede nbn Nybegynder
13. april 2002 - 22:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Overclocking af AMD Athlon XP 1700+

Jeg har fået ny processor og bundkort (AMD Athlon XP 1700+, AK75-EC System Board) og overvejer nu at få mere end de 1.47 GHz ud af processoren. Jeg har aldrig prøvet det før, så er der nogen der har erfaringer med en tilsvarende processor? Vil helst ikke til at købe ekstra udstyr for at opnå det helt maksimale, så hvad kan jeg gøre? Der sidder i øvrigt en Duron & Thunderbird 1700 MHz Athlon XP 1800+. Ball Titan TTC-D5TB køler i, og 256+512 pc 133 sd ram i computeren hvis det har betydning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 22:28 #1
HVAD i alverden vil du gøre det for? Du får ikke brug for de ekstra MHz alligevel...?
Avatar billede phrozia Juniormester
13. april 2002 - 22:29 #2
Sad og tænkte det samme.. :)
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2002 - 22:30 #3
Hvis du ikke kan øge bushastigheden, kan du ikke OC den.
Avatar billede luckyloke Nybegynder
13. april 2002 - 23:08 #4
har også en Xp1700, kører i øjeblikket 1600mhz, og har da også haft den oppe på 1657mhz (stabil selvfølgelig),men John Stigers har ret, jeg kan stort set ikke mærke forskel.
kan se at dit board kan clockes fra bios, her er et link der forklarer lidt nærmere hvordan det kan, gøres...

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=101
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
13. april 2002 - 23:33 #5
Det er rigtigt nok når du er på 1433mhz er det nok... du kan umuligt mærke hvis den blev overclocket mere... har gjort det med min egen, ´men kunne ikke mærke det... og for det andet slider du meget mere på cpu og board så du skal skifte de to ting tidligere!!
Avatar billede luckyloke Nybegynder
13. april 2002 - 23:49 #6
slitage er ikke noget man skal bekymre sig for meget om, en cpu`s levetid er normalt 10 år, nogle siger at  hvis man overclocker vil man halvere pcèns levetid, OG!! med den fart udviklingen har på, er min xp1700 lige til at smide på museum om 5 år alligevel så..
Avatar billede luckyloke Nybegynder
13. april 2002 - 23:52 #7
undskyld, ikke pcèns levetid, men Cpuèns levetid, selvfølgelig..