Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:13 Der er 11 kommentarer

Har problermer med at lukke Windows Me (30point).

Når jeg lukker for computeren, så arbejder maskinen et øjeblik. Men, resutatet er et sort skærm, og pc'en slukker ikke.
Avatar billede dp-boy Nybegynder
13. april 2002 - 22:15 #1
Er lige med på en lytter...

Jeg har nemlig samme problem, bare med win XP
Avatar billede phrozia Juniormester
13. april 2002 - 22:19 #2
Hvordan står jeres power saving i biosen?
Der kan man også sætte noget, der bestemmer hvordan den skal opføre når den skal lukke ned...
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:49 #3
Før (under win98se) var det ellers ok m.h.t. slukning. Såøh, jeg tror ikke på at det er i biosen..
Avatar billede dkr Praktikant
16. april 2002 - 13:01 #4
Jeg tror ikke at man kan gøre noget ved i winme da jeg selv har haft samme problem det hjalp da jeg skiftede til win xp
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
24. april 2002 - 19:12 #5
Siden det ikke er i bios og jeg har ikke råd til XP, hvad kan i så foreslå?
Avatar billede dkr Praktikant
25. april 2002 - 00:29 #6
prøv eventuelt at re instalere me
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
28. april 2002 - 03:00 #7
Der har altid været slukningsproblemer med Me og microsoft indrømmer det også selv.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
28. april 2002 - 03:06 #8
Avatar billede rbnh Nybegynder
05. maj 2002 - 17:32 #9
Det der i de fleste tilfælde forårsger, at Windows (flere vers.) er at der er en fil der beskadiget eller software der ikke passer til versionen (i de fleste tilfælde grafikdrivere).

Har din PC i Windows ME været i stand til på noget tidspunkt at lukke normalt ned?

Men ellers prøv følgende:
  1. Kør scandisk med automatisk rettelse.
  2. Defragmenter eventuel harddisken.
  3. Geninstaller Windows ME.

Hvis den herefter er i stand til at ´lukke normalt ned, så opret et gendannelsestidspunk i den automatiske systembackup.

Herefter opretter du altid et gendannelsestidspunkt før installation af ny software og hardware, på denne måde får man et stabilt system, og man er i stand til at udlukke drivere, programmer m.m. der giver fejl.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
05. maj 2002 - 23:04 #10
Personligt skal jeg prøve en clean install på drev C, hvor WindowsMe ligger. Det er en hård tur og ta' mig ca. en uge at geninstallere hele systemet igen, men det må man vel finde sig i hos microsoft?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 15:38 #11
Lukketid !