Avatar billede chatter Nybegynder
13. april 2002 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win98/winXP

jeg har win 98 og så har jeg opgraderingen til win XP og så er det min onkel mener at man bare kan slå win XP fra og så køre den win 98 hvordan gør man han har vist mig det engang har bare glæmt hvordan man gør
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. april 2002 - 19:25 #1
det kan du ikke når du har opdateret til xp ... det kunne du hvis du havde inst. en ren kopi!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 19:29 #2
hvis du opgraderer til WinXP så sletter du faktisk Win98.
Avatar billede 12705 Nybegynder
13. april 2002 - 19:58 #3
c:\boot.ini
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:01 #4
Hvis det er en opgraderingsversion af winxp du har kan du kun installere den ved at opgradere win98 til winxp.
Hvis det er den fulde winxp du har installerer du bare winxp, så vil der automatisk blive oprettet en bootmenu hvor du vælger hvilket operativsystem du vil starte. (skal HELST installeres på sin egen partition/drev)
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. april 2002 - 20:02 #5
boot.ini kan du kun bruge hvis du har inst. 2 full versioner af 2 os ... ellers  kan du ikke ... du opdater jo filerne i win98 så derfor ligger de der jo ikke 2 gange ... alså er der kun et styresystem ... mennelig winxp ... og derfor kan man ikke bare skifte til win98 ...!

Hvis du vil kunne skifte mellem dem skal du inst win98 igen under et andet navn end windows ... helst på en anden disk eller partition og så kan du lave en boot.ini fil hvori du kan skifte mellem de 2 styresystemer i opstart!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:02 #6
12705> og så skal spørger gætte sig til hvad du mener???
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 11:03 #7
Hvis du har opgraderet fra Windows ME eller Windows 98k skal du gå i Start > Indstillinger > Kontrolpanel og åbne Tilføj/Fjern Programmer og klik på Afinstallér Windows XP.

Du kan også afinstallere Windows XP fra en kommandoprompt gennem at:

1. Starte i "Fejlsikret tilstand med Kommandoprompt" (tryk F8 i opstarten og vælg Fejlsikret Tilstand med Kommandoprompt).

2. Gå i %systemroot%\system32 (windows\system32)

3. Skriv "osuninst.exe" (uden anførselstegn) og tryk Enter.

4. Følg instruktionerne på skærmen