Avatar billede nutronx Nybegynder
13. april 2002 - 18:55 Der er 10 kommentarer

USB Deaktivere uden advarsel

Ok mit problem er følgende.

Min USB deaktivere uden advarsel, jeg har 2porte med en logitech dual optical til den ene og et speedstream 4060 ADSL modem til den anden. pludslig slukker lyset bare i min mus og mit internet virker ikke mere. Det virker igen så snart jeg genstarter min computer. USB Legacy er enabled. Kan i forstå at jeg klør mig i hovedet?
Hjælp sættes der stor pris på.

Tak på forhånd.

Computer specs:

PIII 733mhz
256 ram
Gforce2 GTS
SB live
Netkort
(jeg ved ikke lige hvordan jeg finder ud af hvad mit bundkort er, men det vel rimeligt vigtigt). ved at det er Intel
Avatar billede bullet! Nybegynder
13. april 2002 - 18:57 #1
se lige i din bios om der er aktiveret noget der ikke skal være aktiveret f.eks noget med power styring o.s.v.
Avatar billede nutronx Nybegynder
13. april 2002 - 19:08 #2
Der var noget med noget powerstyring der var aktiveret som jeg nu har deaktiveret.

Mit motherboard er Intel Desktop CC820.
Avatar billede nutronx Nybegynder
13. april 2002 - 19:09 #3
men jeg kan ikke finde ud af om det virker da der kan gå dage hvor det virker problemfrit, mens andre gange går der 1time.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 19:11 #4
det lyder som bullet er inde på det rigtige, de har sikkert været sat til at lukke ned for at spare strømmen til dem, det samme kan være tilfælde med netkort.

Prøv at lade den stå i mere end en timme.
Avatar billede nutronx Nybegynder
13. april 2002 - 19:52 #5
Jeg har os et andet problem der ligesom forhindre mig i at afprøve om mine nye setup virker. kik lige ind på http://www.eksperten.dk/spm/196569 for lidt extra point :0) bare post svaret her og vi finder ud af noget
Avatar billede roaringredneck Nybegynder
13. april 2002 - 20:06 #6
Ok bare lige for jeres information er jeg NutronX, blev nødt til at skifte bruger. spørgsmålet er stadigt 200point værd.
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
13. april 2002 - 21:57 #7
hvis der i din bios står et sted at usb activate select(eller sådan noget) -  skal den stå på Enabled eller ON
Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
13. april 2002 - 22:01 #8
Det kan godt være at det lyder dumt men det kunne også være at din computer bliver for varm, det er en typisk fejl at den ikke bliver kølet nok.-.. jeg har 6 kølere i min pc... kun athlon 1800+, og den kan sagtens blive varm nok på ti min. og det kan sagtens være at den er kold nok. men det er noget som din PSU (strømforsyning) er med til at bestemme...min gamle PSU havde noget der hed Auto Restart og det var når den blev for varm genstartede den for at skåne cpu og motherboard!!
Avatar billede roaringredneck Nybegynder
15. april 2002 - 20:33 #9
hmmm lyder interesant det der med psu'en. fordi det er en PSU købt bare for at skåne in pengepung :0) men jeg gidder ikke investere i noget nyt hardware fordi jeg køber en ny til sommer, bare hvis der var en umiddelbar løsning.
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. september 2002 - 22:24 #10
hmmm! Ved godt det er længe siden! Men hvad ændrede i ? Og hvordan sætter man USB til at tage mere strøm? Jeg har samme problem