Avatar billede leho Nybegynder
13. april 2002 - 17:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win XP og McAffe virus

Jeg har netop installeret en ny maskine (1,6 gHz Intel m. 256 mb DDR ram).
Mit problem er, at når maskinen starter op, startes først stofanetconector og dumeter, hvorefter McAffe starter op.
Ved opstart at McAfee står McAfee's skjold ca 10-15 sekunder på skærmen uden at der sker noget.
Det ser ud til at den scanner et eller andet, eller venter på en eller anden service skal starte.
Jeg syntes det er lang tid?????

Nogen løsning på dette.
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2002 - 17:53 #1
Du kan vælge ikke at mcaffe skal starte op automatisk ved at skrive msconfig i kør og så fjerne den for derefter at starte den manuelt.
Avatar billede jemt Nybegynder
13. april 2002 - 18:03 #2
Heh, jeg kører windows 2000, og mit antivirus gør det samme. Det er irriterende, men der er vist intet at gøre ved det..
Avatar billede jemt Nybegynder
13. april 2002 - 18:04 #3
Hm - er dog ikke 100 % sikker på, det er mit antivirus.. Men jeg tror jeg kan give en forklaring. Win2000 og XP har jo en højere sikkerhedspolitik end fx. Win95/98. Derfor skal Windows først hen og give programmerne adgang til forskellige dele af operativsystemet.. Så mit bud er, at der intet er at være nervøs for..
Avatar billede leho Nybegynder
13. april 2002 - 18:18 #4
Det er som heller ikke fordi jeg er nervøs, men JA det er ski.. irriterende.
Det med at starte macfee manuelt virker ikke.
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2002 - 18:18 #5
ellers kan du jo prøve med bootdevice den gør at du starter din xp hurtiger op.
http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-19.html
Avatar billede leho Nybegynder
13. april 2002 - 18:20 #6
Jeg kan se at McAfee er afhængig af en tjeneste der hedder AVSyncmanager, kunne det måske være den der er problemet.
PS: Er der nogen erfaring med Norton Antivirus 2002 på XP???
Avatar billede leho Nybegynder
13. april 2002 - 19:18 #7
BootVis fra Microsoft hjalp et par sekunder på opstartstiden generelt, men hjalp ikke på McAfee problemet.
Avatar billede jemt Nybegynder
13. april 2002 - 21:21 #8
Et godt råd : Skift til www.free-av.com
Det er GRATIS til private.. Og det er det bedste !
Avatar billede kapla Nybegynder
14. april 2002 - 02:22 #9
Avatar billede leho Nybegynder
14. april 2002 - 20:55 #10
SP1 hjælper heller ikke, hhhmmmmmmm??????
Jeg "hælder" stadig til at det måske har noget med en tjeneste at gøre????
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
15. april 2002 - 16:17 #11
>>erfaring med Norton Antivirus 2002 på XP>>>> Norton synes at have en tendens til hænge så den tager et pænt stykkke tid før iconer ved uret indlæses.. selvom XP ellers er indlæst og klar til brug :-(  (her hos mig da) I starten var der ikke noget
Avatar billede leho Nybegynder
15. april 2002 - 21:11 #12
Nu har jeg fundet ud af, at det ikke har noget med McAfee at gøre, men at det er deling af internet der laver problemerne.
Da jeg deaktivere denne og lavede min ip på lan kortet om til anden ipadr startede maskinen som et lyn.
Avatar billede kaare9 Nybegynder
05. maj 2002 - 00:33 #13
Smid McAffee ud og brug Norman i stedet. Den virker uden ald det bøvl og som tilgift beskytter den også ordentligt imod virus.
www.norman.no
Avatar billede leho Nybegynder
25. juni 2003 - 14:01 #14
Spørgsmål lukkes