Avatar billede f_q123 Nybegynder
13. april 2002 - 14:57 Der er 5 kommentarer

Opsætning af config.asp i snitz

Jeg har hentet snitz forum, men når jeg kører setup.asp i browseren opstår denne fejl:
The database could not be opened !!
Check your config.asp file and set the
strConnString so it points to the database.
Also check if strDBType is set to the right databasetype.

Code : 80004005

Config filen har jeg sat således op:

Session.LCID = 1033 '## Do Not Edit
Response.Buffer = true

dim strDBType, strConnString, strTablePrefix, strMemberTablePrefix '## Do Not Edit

'#################################################################################
'## SELECT YOUR DATABASE TYPE AND CONNECTION TYPE (access, sqlserver or mysql)
'#################################################################################
'strDBType = "sqlserver"
strDBType = "access"
'strDBType = "mysql"

'## Make sure to uncomment one of the strConnString lines!
strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 97 using virtual path
strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 97 on Brinkster
strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\inetpub\dbroot\snitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 97
strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 using virtual path
strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 on Brinkster
strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\inetpub\dbroot\snitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 2000
'strConnString = "driver={SQL Server};server=SERVER_NAME;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MS SQL Server 7
'strConnString = "driver={SQL Server};server=SERVER_NAME;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MS SQL Server 2000
'strConnString = "driver=MySQL;server=SERVER_IP;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MySQL

strTablePrefix = "FORUM_"
strMemberTablePrefix = "FORUM_"

'#################################################################################
'## Do Not Edit Below This Line - It could destroy your forums and lose data
'#################################################################################

dim strVersion, strForumTitle, strCopyright, strTitleImage, strHomeURL, strForumURL, strCookieURL
dim strAuthType, strSetCookieToForum
dim strEmail, strUniqueEmail, strMailMode, strMailServer, strSender
dim strDateType, strTimeAdjust, strTimeType, strForumTimeAdjust
dim strMoveTopicMode, strMoveNotify, strIPLogging, strPrivateForums, strShowModerators, strShowRank, strAllowForumCode, strAllowHTML
dim strNoCookies, strEditedByDate
dim intHotTopicNum, strHotTopic
dim strIMGInPosts
dim strHomepage, strICQ, strAIM, strInForumAdmin, strSecureAdmin, strIcons, strGfxButtons
dim strBadWordFilter, strBadWords
dim strDefaultFontFace, strDefaultFontSize, strHeaderFontSize, strFooterFontSize
dim strPageBGColor, strDefaultFontColor
dim strLinkColor, strLinkTextDecoration, strVisitedLinkColor, strVisitedTextDecoration, strActiveLinkColor, strHoverFontColor, strHoverTextDecoration
dim strHeadCellColor, strHeadFontColor, strCategoryCellColor, strCategoryFontColor
dim strForumFirstCellColor, strForumCellColor, strAltForumCellColor, strForumFontColor, strForumLinkColor
dim strTableBorderColor, strPopUpTableColor, strPopUpBorderColor, strNewFontColor, strTopicWidthLeft, strTopicNoWrapLeft, strTopicWidthRight, strTopicNoWrapRight
dim strRankColor1, strRankColor2, strRankColor3
dim strRankLevel0, strRankLevel1, strRankLevel2, strRankLevel3, strRankLevel4, strRankLevel5
dim intRankLevel0, intRankLevel1, intRankLevel2, intRankLevel3, intRankLevel4, intRankLevel5
dim strShowStatistics, strShowImagePoweredBy, strLogonForMail, strShowPaging, strShowTopicNav, strPageSize, strPageNumberSize
dim strNTGroupsSTR
dim strModeration, strSubscription

strCookieURL = Left(Request.ServerVariables("Path_Info"), InstrRev(Request.ServerVariables("Path_Info"), "/"))
strUniqueID = "Snitz00"
if Application(strCookieURL & "ConfigLoaded")= "" or IsNull(Application(strCookieURL & "ConfigLoaded")) or blnSetup="Y" then

    on error resume next

    blnLoadConfig = TRUE

    set my_Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    my_Conn.Errors.Clear

Min database ligger i samme mappe som alle de andre filer på serveren.

Hvad har jeg gjort forkert ?
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:04 #1
har du ikke sat den til at connecte til alle de forskellige databser?

Der står at du skal huske at fjerne ' fra en af database adgangs linierne .. men for mig ser det ud til at der er flere der mangler.
Avatar billede jacand Nybegynder
13. april 2002 - 15:06 #2
Du har ikke skrive rettigheder til databasen.
Det er ikke nogen god idé at have databasen til at ligge sammen med de andre filer, fordi hvis jeg f.eks. kan gætte navnet på din database kan jeg hente den, og dermed koderne til alle dine bruger i forumet.
Avatar billede f_q123 Nybegynder
13. april 2002 - 15:11 #3
Hvor skal jeg så fjerne ' og hvor skal jeg ikke fjerne ' hvis jeg vil bruge en acces database ?
Avatar billede f_q123 Nybegynder
13. april 2002 - 15:36 #4
Klas lav lige et svar....så får du point
Avatar billede jacand Nybegynder
13. april 2002 - 16:29 #5
Prøv lige med følgende:

'strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 97 using virtual path
'strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 97 on Brinkster
'strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:inetpubdbrootsnitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 97
strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 using virtual path
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 on Brinkster
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:inetpubdbrootsnitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 2000
'strConnString = "driver={SQL Server};server=SERVER_NAME;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MS SQL Server 7
'strConnString = "driver={SQL Server};server=SERVER_NAME;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MS SQL Server 2000
'strConnString = "driver=MySQL;server=SERVER_IP;uid=UID;pwd=PWD;database=DB_NAME" '## MySQL