Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 11:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopier cd tracks

Hej.

Jeg har en musik cd, som jeg har købt. Fra den vil jeg gerne tage nogle af numrene og kopiere dem ud på en anden cd som jeg kan bruge i mit hjem. Når jeg kopiere cd numrene ind på min harddisk, bliver det til en underlig fil som ikke fylder mere end 44 byte og ikke kan afspillet. Jeg troede bare at det blev en wave fil. Hvordan kan man ellers gøre det?
Avatar billede michaelb Nybegynder
13. april 2002 - 11:50 #1
Du kan bruge en brænder?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 11:52 #2
Ja selvfølgelig skal jeg bruge en brænder til at brænde cd'en med. Men hvordan hvad får jeg ud af at brænde en fil ud på en cd når det er en underlig fil som ikke fylder mere end 44 byte?? Jeg skal på en eller ande måde have dem fra orginal cd'en, ind på computerne i wav format.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
13. april 2002 - 11:55 #3
Avatar billede cm16 Nybegynder
13. april 2002 - 12:03 #4
du skal bare, vælge de nr. du skal have på cd'en, og så brun,
hvilket brænneprogram bruger du? vis det er fordi du skal ligge nr.'er fra flere cd'er, skal du bare lade den være "open".
//cm
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. april 2002 - 12:06 #5
ifl. ophavsretsloven § 12 er det ikke tilladt at bruge fremmed medhjælp (udover husstanden) ved kopiering af musik.

så medmindre der er nogen fra din familie der svarer synes jeg du skal tage pts'ene selv.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:06 #6
Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) værker af brugskunst eller
4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Det er ikke tilladt at modtage hjælp til at kopiere en CD - luk spørgsmålet.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 12:14 #7
>>jelzin101 & john stigers:

Hvordan kan det ikke været tilladt at modtaget hjælp til at kopiere en cd, når det er lovligt at lave en kopi af ens cd'er til en selv??
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:15 #8
mhoffmann> Sådan er reglerne nu engang. Du laver et svar selv og accepterer eget svar så er spørgsmålet lukket.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. april 2002 - 12:16 #9
mhoffmann>> jeg siger ikke at det giver meget mening men det er nu engang den danske lovgivning, hvis du vil kan du selv finde den på www.restinfo.dk .

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. april 2002 - 12:17 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:17 #11
og den korrekte adresse er http://www.retsinfo.dk/
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 12:20 #12
Ok, det vidste jeg ikke. Skal jeg så lukke spørgsmålet ved at give mig selv point??
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:20 #13
jeps!
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 12:22 #14
Ok. Tak for svarene taskmgr & cm16. De virker sikkert men jeg har ikke fået prøvet dem endnu. Som i kan se af ovenstående samtale skal jeg lukke spørgsmålet ved selv at give mig point. Sorry...