Avatar billede bjerremann Nybegynder
12. april 2002 - 16:19 Der er 2 kommentarer

Autorun på mac

Hej
Jeg håber at der er en eller flere som kender det her problem; Jeg har på min PC udviklet en præsentations CD, som indeholder html dokumenter fremstillet i frontpage.
Endvidre har jeg lagt en autorun txt fil sammen med sitet  på CDén. Når jeg køre den på PC starter den perfekt med første side i sitet, og alle links passer.

Da det er en præsentations CD har jeg behov for at den også kan køre på en mac. og åbne af sig selv når brugeren stikker den i maskinen men når jeg stikker CDén i macén kendkender den ikke html. dokumenterne.

Jeg kan ikke åbne filerne igennem browseren.
Hvordan kan det være? Er et html site i sin grundform ikke det samme uanset platform...
Håber at I kan hjælpe mig......
Avatar billede grinebidder Nybegynder
28. april 2002 - 23:03 #1
Du kan ikke lave den autorun-funktion på Mac. Brugeren bliver nødt til selv at aktivere en fil (i dette tilfælde en HTML-fil).

Hvis du har navngivet filen med .html til sidst, så skulle du gerne kunne afvikle sitet på enhver platform.

/Lars
Avatar billede holmquist Nybegynder
19. maj 2002 - 13:09 #2
Hvis du bruger Toast til at lave dine CD'ere kan man faktisk godt få AutoPlay til at virke.
Du kan ikke bruge Lite version.
Først skal du sikre at man via dobbelt-klik kan åbne filerne. Start dokument skal have maks 8tegn.html f.eks. index.html eller start.html
Når du brænder en cd vælges/markeres AutoPlay knappen og du skal derefter finde det dokument der skal starte automatisk.
Jeg bruger Toast 4 og laver CD'en som Mac/PC altså som 2 individuelle volumes.
Den vej sikre jeg at den virker i begge formatter, men bliver desværre nødsaget til at skrive de fleste filer 2 gange.

/Claus