Avatar billede dj_adrian Nybegynder
12. april 2002 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved aktivering af Netbank

Jeg har haft netbank i mange år. Siden jeg er begyndt at køre XP så modtager jeg denne fejlmeddelse fra Internet Explorer når jeg prøver at aktivere min konto.

AppName: iexplore.exe    AppVer: 6.0.2600.0    ModName: mfc42.dll
ModVer: 6.0.8665.0    Offset: 00004043

Nogen da har en løsning på problemet ?
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 15:47 #1
Prøv at finde en mappe i windows-biblioteket, som hedder downloaded programfiles. Her skulle ligge en fil som indeholder sikkerhedsprogrammet fra din bank. (Vær sikker på, at det er den rigtige du sletter - Danske bank's hedder: "Danske E-sec") Slet denne, og gå ind på bankens hjemmeside, som om du vil logge på normalt. Har du fået en CD med software, skal den installeres.
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 15:50 #2
Det kan også være Internet Explorer, hvor sikkerhedsniveauet er for højt.
Internet Explorer/funktioner/internetindstillinger/sikkerhed/brugerdefineret niveau/nulstil til mellemlav.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
12. april 2002 - 17:15 #3
Måske skal du hente den nyeste java-version til din com..

Det lyder underligt, men det lykkes ved mig, da mange netbank bruger nogle java-ting....
Avatar billede dj_adrian Nybegynder
12. april 2002 - 19:43 #4
Efter at have slettet Danske E-sec filen så får jeg en fejlkode 3327 når jeg prøver at oprette ny aftale..?!?!
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. april 2002 - 15:16 #5
Så er det altså Danske Bank du har *S* li'som mig!
Hvis du ikke på et tidspunkt har taget backup af dine oplysninger, skal du kontakte banken, og bede dem om at sende en ny kode
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. april 2002 - 15:35 #6
Jeg kan anbefale, at du sletter biblioteket "Danske Netbank" også, og så enten genskaber fra diskette, eller får en ny kode...

http://www.friserverplads.dk/carstengp/download/gendan.jpg

Jeg har selv gjort det på den måde, at jeg har kopieret biblioteket "Danske Netbank" ud på en diskette, når det har virket selvfølgelig, og derefter lavet en backup på samme diskette.

http://www.friserverplads.dk/carstengp/download/Backup.jpg

Hvis man så senere formatterer sin PC, så skal man blot kopiere biblioteket fra disketten over på C-drevet og gå ind på Netbank, og vælge "Gendan nøgle", hvorefter man refererer til A-drevet.

(Husk, at maskinen nok skal genstartes efter hver den mindste ændring)
Avatar billede dj_adrian Nybegynder
15. april 2002 - 15:45 #7
tak carsten...det virkede..og jeg er bare glad:)