Avatar billede 12 Nybegynder
12. april 2002 - 12:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

JSP-hotel - er JSP godt?

Vi har fået et firma til at lave en side til os i JSP. Derfor skal vi nu finde et hotel der understøtter JSP og JAVA. På en Resin serever og noget med MysQL
Er der nogen der kender et billigt hotel der kan alt dette.

Ydermere vil jeg gerne hør om JSP er godt. Jeg ringede til en webudbyder der sagde at der ingen fremtid var i det - er det rigtigt?

Hvad er jeres mening om JSP?
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 12:41 #1
JSP er jo bare ASP med et andet, bedre og mere kompatibelt  sprog. Selvfølgelig er der fremtid i det.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
12. april 2002 - 12:42 #2
Jeg kender pt ikke noget firma der understøtter JSP men jeg spurgte WEBDOMAIN.dk og de siger at det er noget de vil kigge nærmere på.
Så jeg er sikker på at jSP er kommet for at blive, og jeg udvikler også lidt i JSP men det er jo begrænset når jeg ikke har mulighed for at offentligør min kunden uden det skal køre på min egen hjemmeserver.

Så pt vil jeg nok holde mig til ASP, Php og de andre diverse sprog.

Men Jsp har mange muligheder med den objektorienteret baggrund.

Men igen det er smag og behag, men lige nu er mulighederne ikek store. Men mon ikke det kommer snart.
Avatar billede 12 Nybegynder
12. april 2002 - 12:43 #3
viperine >> Kender du et billigt hotel?
Avatar billede proboss Nybegynder
12. april 2002 - 12:44 #4
Hvis du skal vælge noget med fremtid i skal du nok efter min mening vælge ASP eller ASP.net

ASP.Net er fremtiden inden for asp men der er ikke så mange udbyder der tilbyder det endnu.

eller også PHP jeg ville vælge en af dem hvis jeg var dig.

//proboss
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 12:45 #5
cliche.dk - det understøtter ikke direkte jsp, men du kan jo bare bruge < @language = javascript @>.
Avatar billede 12 Nybegynder
12. april 2002 - 12:47 #6
viperine >> Det var cliche vi talte med, men de afviste altså at vi kunne bruge JSP hos dem. Hvad mener du med < @language = javascript @>. Jeg er ikke så meget inde det.
Avatar billede proboss Nybegynder
12. april 2002 - 12:47 #7
Du kan allerede set det her ingen eller ikke ret mange ved hvor du kan få det hostet det indikere at der heller ikke er den store intresse for JSP efter min mening
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 12:48 #8
12>> JSP er ASP hvor du bruger Javascript. Hvis du laver et almindeligt ASP dokument og i toppen af det skriver < @language=javascript @> så bruger den den samme decoder som JSP ville, og er dermed stort set det samme.
Avatar billede stig3 Mester
12. april 2002 - 12:49 #9
Det er svært at spå - især om fremtiden.

Men de fleste er vel enige om at java holder og J2EE er javas svar på .NET (faktisk er det vist omvendt). I J2EE indgår også jsp så mit gæt vil være at i er fremtidsssikret.

Med hensyn til webhotel aner jeg det ikke.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
12. april 2002 - 12:49 #10
Nej der er ikke stor interesse for JSP da mange Java kodere har opgivet at finde steder til hosting. Med mindre de selv vil hoste..

Men interessen er der. JSP er ikke det samme som Javascript...
Avatar billede proboss Nybegynder
12. april 2002 - 12:50 #11
Prøv www.secnet.dk hvis du finder ud af du vil bruge en af de andre muligheder jeg har nævnt
Avatar billede stig3 Mester
12. april 2002 - 12:51 #12
Der er en her, men jeg aner ikke om de er gode:
http://www.jsp-hotel.dk/index.jsp
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 12:52 #13
thomas>> "JSP er ikke det samme som Javascript" - hvem har påstået det?
Avatar billede thomasdb Nybegynder
12. april 2002 - 12:56 #14
www.webglobe.dk  tilbyder .jsp. og det virker
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2002 - 12:57 #15
I udlandet har jeg set - uden at have erfaring med det:
www.wantjava.com  50-200$ /måned
Avatar billede proboss Nybegynder
12. april 2002 - 13:06 #16
thomasdb det skal det også til over 380 kroner om månden god ved hvorfor det skal være så dyrt
Avatar billede bollocks Nybegynder
12. april 2002 - 13:25 #17
Webglobe til JSP - 20 mb betaler jeg 125 incl. moms om måneden. Der er et oprettelsesgebyr på 625 incl moms.

De er ok
Avatar billede 12 Nybegynder
12. april 2002 - 13:30 #18
Tak for hjælpen alle, jeg ved sgu ikke hvem jeg skal give point
Avatar billede proboss Nybegynder
12. april 2002 - 13:34 #19
hvis man må spørger hvilket hvilken udbyder valte du ???
Avatar billede disky Nybegynder
12. april 2002 - 14:40 #20
viperine:

Undskyld jeg siger du men fatter ikke en brik af hvad JSP er.

JSP betyder JAVA SERVER PAGES, og Java har INTET med Javascript at gøre.

Så det hjælper IKKE det fjerneste at sætte language til 'javascript'
Java script er et primitiv client side sprog, der kan bruges under ASP til server side scripting.

JSP er Java som er et fuldbyrdigt objectorienteret programmeringssprog, som f.eks. kan bruges til alt fra Applet, Applications, Midlers, Server side scripting osv.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
12. april 2002 - 14:53 #21
Det var det jeg mente Viperine-

Som disky lige har skrevet.
Avatar billede disky Nybegynder
12. april 2002 - 14:56 #22
thomasdb:

Hvad bruger de af JSP engine, understøtter de Servlets og J2EE også ?

Ved du hvilket server OS de bruger ?

/Disky
Avatar billede =maddog= Nybegynder
08. maj 2002 - 00:46 #23
JSP er det sejeste. skam at det ikke bliver understøttet af særlig mange free-hosters, men det understreger vel deres ambitions niveau.
MHT gratis test-server anvender jeg selv www.mycgiserver.com der har nogen ok tjenester. Det er blot 5mb plads, men er et fint miljø til at prøvekøre i.
Avatar billede snoopidoo Praktikant
01. februar 2005 - 22:21 #24
Vil bare lige sige at jeg har brugt http://www.lunarpages.com/plan.php et stykke tid, som har været rigtig got, og er meget billigt.
800mb hotel, med JSP til 10$ om måneden hvis man signer op for et år af gangen, som svare til 55 kr om måneden. det bliver ikk billigere.