Avatar billede jaja Nybegynder
11. april 2002 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

CSS

Hej
Jeg har denne ext CSS: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="CSS/Style.css">

Måske dumt spørgsmål, men kan man få charset med i CSS så man er fri for at skrive
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

i alle html filer
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:07 #1
Nope det kan man ikke! Svar nok?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. april 2002 - 21:07 #2
tror jeg faktisk ikke...

Det er jo noget der skal stå i dokumentet for at fx. w2c kan validere siden, og for at kunne placere hvilket chartset der er brugt.

Plaseres det i css kan det ikke umidbare valideres...
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:07 #3
Men hvis du har adgang til SSI (html.dk/tutorials/ssi/) på dit webhotel kan du include hele din menu
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. april 2002 - 21:08 #4
Så mit svar er NEJ, det kan man ikke....
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:09 #5
freeky > Ikke nok med at det ikke kan valideres - hvad værre er - det vil slet ikke blive fortolket, det vil slet og ret blive ignoreret i CSS'en
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 21:21 #6
Det er et META-tag, som bl.a. bliver benyttet til aflæsning af søgemaskiner. Du skal have den stående i et META-tag og kan ikke bruge den i en css-fil.
Avatar billede larrycool Nybegynder
12. april 2002 - 13:26 #7
Det smarte ville være at lave det som en include-fil (ASP). Så kan du rette dine meta
Avatar billede larrycool Nybegynder
12. april 2002 - 13:28 #8
ups,.. det smarte ville være at lave det som en include-fil (ASP). Så kan du rette dine metaname og title ét sted. :o) Det er ganske simpelt.