Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 21:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Steelpad eller Icemat

Hej alle....
Jeg er blevet tilbude at købe en steelpad af en af mine venner for 140,- kr. den er 1 mdr. gammel. Jeg har også set at man kan købe en icemat for 195,- kr. hos www.shg.dk.
Mit problem er så hvad skal jeg vælge?? Og er der en stor forskeld på dem??
Min mus er en dual optisk fra logitech :)
Avatar billede cocio Nybegynder
11. april 2002 - 21:04 #1
Hvor kan man købe en Steelpad henne ???
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 21:08 #2
Ved det ikke. Den her har jeg en jeg har fået tilbudt af en ven.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. april 2002 - 21:13 #3
du skal også tænke over at hvis underlaget er helt blankt, kan en optisk mus få problemer med at læse det.

har iøvrigt læst en "test" af icemat for et stykke tid siden, hvor den fik ret ringe anmeldelse. mener det var i >pcplayer
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 21:21 #4
echsphilee <--- Så du mener at steelpaden er den badste???
Avatar billede annikadk Nybegynder
11. april 2002 - 21:26 #5
http://www.steelpad.com/
Steelpad er egnet til optiske mus
Avatar billede annikadk Nybegynder
11. april 2002 - 21:27 #6
men ikke trådløse :(
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. april 2002 - 21:29 #7
jeg kender ikke steelpad, men tror ikke at du vil blive glad for en icemat.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. april 2002 - 21:34 #8
annika>hvorfor ikke til trådløse? den nye type (har jeg lige læst) er i alu, så det burde da ikke forstyrre...eller hva'?
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 21:35 #9
www.steelpad.com kan se at der er to forskellige slags. Den jeg kan købe er den gamle sølvgrå Steelpad. Men der står at det er den sorte der er god til optisk. Så en gamle sølvgrå Steelpad dur måske ikke så godt til optisk
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 21:37 #10
echsphilee <--- Hvorfor tror du ikke at jeg vil blive glad for en icemat?? Er det fordi at den har en blank overflade??
Avatar billede annikadk Nybegynder
11. april 2002 - 21:45 #11
echsphilee: Det er deres egne ord...
eneste årsag er måske hvis modtageren til musen ligger således at den skal "igennem" måtten, så kan den svække???
Ingen ide - blot deres ord.
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 22:15 #12
Icemat virker meget dårligt med optisk og kan derfor ikke anbefales til dig. Steelpad er lavet specielt til optisk men virker også fint med kuglemus. Den gamle steelpad som du kalder "den grå" virker også rigtigt godt med både kugle og optisk. Hvis du bruger trådløs mus kan hverkan da gamle eller den nye steelpad anbefales. De fleste optiske mus sender signalerne nedad og der bliver de stoppet af steelpad'en. Den nye steelpad "den sorte" er en smule bedre men tror knapt du kan mærke forskel medmindre du er hardcore gamer. Hvis du skal købe en Steelpad er spørgsmålet så om du vil købe den gamle og brugte eller få den nye ubrugt, du kan få den nye for 185kr på www.steelpad.com Jeg har selv den nye steelpad og er rigtig glad for den! Den køre perfekt med min Microsoft Intellimouse Explorer 3.0..... det blev vist et langt svar :)
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 22:49 #13
tja... Det blev et langt, men et godt svar :)
Kan det betale sig at købe en brugt eller er det bedst med er ny sort steelpad eller er det ligemeget om den er 1 mdr. gammel??
Avatar billede master_nemo Nybegynder
11. april 2002 - 22:52 #14
jacob>> jeg havde sammen med min mus(samme som din) købt en sort icemat, da de 2 var blevet testet sammen, jeg blev deriomin meget ksuffet da min icemat holdt 0 og nix ... køb en steelpad gør jeg også selv! og efter det jeg har hørt burde en md. ikke gøre det store da den er af alluminium, og har desuden fået gode andmeldeser men den mus vi begge har på www.tweakup.dk ! :D håber det hjalp :D
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 22:59 #15
Som master nemo kan du ikke se forskel om den er brugt en måned eller ej. Det er nok mere tanken der tæller! Der er dog ik noget specielt fedt i at købe en ny da den bare komme i en konvolut pakket ind det der plastik med luftbobler. Det er nok mest op til dig selv om du vil købe den brugte eller ofre 45kr+porto på at få en ny som er en smule bedre. Igen vil jeg sige at du højst sandsynligt ik vil mærke forskel på den nye og den gamle... Det er ligefør jeg vil sige at du skal vælge den du synes er flottest :D og selvfølgelig kan du da bruge 45kr på noget andet! men skal du have det nyeste og det bedste er der jo kun et valg, den sorte
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 23:01 #16
takker for det.... Hvor stor forskeld er der på en grå og en stor hvis man ikke er en hardcore gamer???
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 23:07 #17
gætter på der skulle stå på den grå og den sorte! Hvis du ikke spiller rigtig meget vil du sikkert ikke mærke forskel.  Den sorte er selvfølgelig en smule bedre for ellers ville de ik lave en ny! men jeg er ret sikker på at du også vil blive glad for den grå!
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 23:15 #18
Den forskel du vil ligge mærke til er farven, og at larm, kulde og vægt er reduceret
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 23:18 #19
Det er så også lækkert nok at den nogenlunde hurtigt bliver varmet op og at den ikke larmer nær så meget som den gamle. Hvis jeg stod i dit sted ville jeg købe den nye medmindre du kan få ham ned i pris. For 45kr får du en ny der køre lidt bedre plus støj og kulde er reduceret.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
11. april 2002 - 23:18 #20
Hvis du leder efter en rigtigt lækker musemåtte, så kig lidt på http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=10&scID=22&sID=2 - 140 smackers, og du har en musemåtte en kanon kvalitet, optimeret til optiske mus og med et lækkert design...
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. april 2002 - 23:23 #21
xao <--- Jeg giver dig mine point.. Og takker :) Så tror jeg at jeg vil købe en sort steelpad :)
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 23:28 #22
takker! tror heller ikke du fortryder! den er nu lækker... og så dejligt at spille Quake 3 med :D
petersen2: AluOffice... haha det er da vist en efterligning af Steelpad! men derfor kan den selvfølgelig sagtens være god
Avatar billede christian-s Nybegynder
18. maj 2002 - 23:51 #23
Jeg har kigget på den flotte Icemat, og bruger en trådløs Logitech mus.
Vil jeg fortryde det, eller er det kun med optiske mus der er problemer?

Ifølge jer er der jo problemer med Steelpad og trådløse mus, så det må jo være Icemat jeg skal over i...