Avatar billede hille69 Nybegynder
11. april 2002 - 15:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd...

Jeg har måttet geninstallere win98 og når jeg så staarter op har jeg ingen lyd...

Jeg får meddelelsen "CMI8330/C3D Audio Adapter" gætter på at den manglende lyd hænger sammen med det...

Guiden søger efter en driver, som den ikke kan finde.. hvordan finder jeg en sådan og hvordan finder jeg ud af hvilket lydkort der sidder i...

Måske et tåbeligt spørgsmål men jeg har prøvet mig frem uden held....

Avatar billede jayf Nybegynder
11. april 2002 - 15:37 #1
Hvis du er er tivil om hvilket lydkort du har skal du prøve at kigge på det og se om der står noget på selve kortet.
Hvis ikke er det muligt at et program som f.eks. SiSoft Sandra kan fortælle dig hvilket lydkort du har.

Når du så har fundet ud af det, finder du producentens hjemmeside og downloader driverne til den lydkortmodel du har.
Avatar billede jayf Nybegynder
11. april 2002 - 15:39 #2
Du finder SiSoft Sandra her: http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede hille69 Nybegynder
11. april 2002 - 15:40 #3
Jeg prøver lige SiSoft Sandra... og vender tilbage straks...
Avatar billede hille69 Nybegynder
14. april 2002 - 15:22 #4
Jeg har ikke kunnet se hvilket lydkort som er i min pc... Det er tilsyneladende integreret ! SiSoft Sandra viser at der ikke er installeret et lydkort...?

Nogen løsningsforslag...?
Avatar billede hille69 Nybegynder
14. april 2002 - 18:31 #5
Det skal lige nævnes, at da jeg gik fra XP tilbage til Win98 virkede lydkortet... Efterfølgende formatterede jeg harddisken og lagde win98 ind igen og vupti intet lydkort....

Det virkede heller ikke i XP....
Avatar billede vivibech Nybegynder
18. april 2002 - 02:29 #6
Der burde ligge drivere til lydkort på win 98 Cd'en. Men det kan også være, at det er et "on-board" lydkort du har, og så ligger der nok en driver til dit motherboard på den medfølgende CD-ROM....
Avatar billede hille69 Nybegynder
18. april 2002 - 08:59 #7
Hejsa....

Problemet løste sig ved, at jeg fandt en specifikation af min pc´s bestandele og herefter downloadede jeg driveren på producentens hjemmeside... pointene går til jayf