Avatar billede xperimentet Nybegynder
11. april 2002 - 14:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kode på en harddisk ....

Hvordan sætter man en kode på en harddisk, det skal gerne være et program der ikke lige er til at knække.
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 14:44 #1
Når du starter computeren op, kan du komme ind i "setup" her kan du ligge en kode ind...
kender ikke til, hvordan man kan knække den...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 14:45 #2
Det er et bios kode ord, Det jeg tror han vil er at hvis hdd´en bliver flyttet til en anden maskine kommer den op og  spøger om koden
MC
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 14:47 #3
Yeps.. i know mc.lucifer....! har bare misforstået spørgsmålet... sorry! :-(
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 14:48 #4
Hmmm...det skulle være i bootsektorern, men ellers tror jeg ikke kan, da harddiske skulle kunne fixes efter en virus har pillet ved den. Der bliver svært at lave noget som kan forbygge format c:...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 14:48 #5
Men der må findes nogeet software til at ligge i MBR´en men det kan jo også fjernes ved at formatere disken, eller sætte den som slave på en anden ide

tror faktisk ikke du kan

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 14:48 #6
det var er svar
Avatar billede gozar Nybegynder
11. april 2002 - 14:52 #7
Du kan ikke lække en kode på dun harddisk.

Hvis du vil sikre dig at det du har på harddisken ikke kan ses, så skal du kryptere dataene. Men det koster harddisk plads.
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2002 - 14:54 #8
Der findes et program som krypterere harddisken !!!

Kan desværre ikke lige huske hvad det hedder, har måske nogen papirer på det der hjemme !!!
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 14:59 #9
Jamen, det kan brydes.. Og hvis det hele skal krypteres kommer det til at tage omkr. et lysår :D
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 15:04 #10
Så som jeg sagde først - det kan man ikke af grundene jeg skrev før.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. april 2002 - 15:05 #11
Alt kan brydes hvis der er tid nok!
Avatar billede xperimentet Nybegynder
11. april 2002 - 15:09 #12
Okay, findes der programmer, der kan krypterere harddisken, som er simpelt og måske på dansk ???
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 15:14 #13
Avatar billede xperimentet Nybegynder
11. april 2002 - 15:49 #14
xenophobia > MasterKey Personal Edition eller hvad ??
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 15:52 #15
Ja
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 15:52 #16
eller prøv søg efter encryption på download.com eller kryptering på download.dk - der er faktisk nogle gode nogle
Avatar billede xperimentet Nybegynder
11. april 2002 - 16:37 #17
xenophobia > Tak, fede sider
Avatar billede xenophobia Nybegynder
11. april 2002 - 16:44 #18
Takker for point :)
Avatar billede gozar Nybegynder
14. april 2002 - 15:53 #19
World's first secure portable hard disk drive with biometric access protectionAllows access to disk data only after recognition of an authorized user's fingerprintCompact, lightweight, and rugged aluminum casing with protective cover for fingerprint sensorDoesn't require any changes to application softwareConnects to the PC's USB portNo impact on CPU performance or disk speed Ideal for transfer, storage, and backup of sensitive data

Mere info på http://www.loqware.com