Avatar billede nbn Nybegynder
11. april 2002 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

XP installation fra dos?

Min xp vil ikke starte op mere (heller ikke safe mode) så jeg vil geninstallere styresystemet. Win xp kan bare ikke umildbart installeres direkte fra dos, hvad gør jeg?
Avatar billede hub Nybegynder
11. april 2002 - 11:45 #1
Du skal da bare boote på CD'en
Avatar billede zicko Nybegynder
11. april 2002 - 11:46 #2
det kan sagtens installeres fra DOS, du skal bare sørge for at køre smartdrive diskcache først (søg efter smartdrv.exe).

Når du booter i DOS kører du så bare smartdrv først, og så starter du installationen fra CD'en..

Den fil du skal starte installationen med ligger under et bibliotek på CD'en der hedder \i386 og hedder winnt.exe

så skulle det virke
Avatar billede hub Nybegynder
11. april 2002 - 11:47 #3
Install Windows XP from DOS (ie. no OS on a new hard drive):

Boot with a Windows 98 Start Up disk
Insert the Windows 98 CD into the CD reader
Run smartdrv.exe from the Win98 directory on the windows 98 CD (file caching)
Type cd.. to back up to the root directory
Insert Windows XP CD into the CD reader
Copy the i386 folder to C:\
Go into C:\i386 folder on C: and type winnt.exe to launch the setup from the hard drive.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 11:52 #4
boot fra din XP-CD og installer eller reparer fra CD'en
Avatar billede zicko Nybegynder
11. april 2002 - 11:52 #5
Der er vist ingen grund til at kopiere i386 dir'et til C:, den kan sagtens køre fra CD'en...

hvis ikke du kan finde smartdrv så hent den her: http://www.uni-q.dk/smartdrv.exe

kopier smartdrv.exe over på en win98 bootdisk og boot på den (husk at vælge CD-Rom understøttelse). Når den er bootet kører du smartdrv.exe fra diskettedrevet (A:).

Når det er gjort skriver du bare D:\i386\winnt.exe (forudsat dit CD-ROM drev hedder D:)
Avatar billede zicko Nybegynder
11. april 2002 - 12:04 #6
Har du prøvet noget af det?
Avatar billede nbn Nybegynder
11. april 2002 - 12:37 #7
Nope ikke endnu, har først mulighed for det i aften da jeg ikke er hjemme før.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:14 #8
Virkede det så?