Avatar billede jepet Nybegynder
11. april 2002 - 10:41 Der er 2 kommentarer

Opsætning af ekstern skærm til Thinkpad T23

Jeg har forsøgt at få en ekstern skærm til at fungere rigtigt sammen med min T23 Thinkpad. Billedet kommer sådan sent fint frem, men altid med en meget lav opdateringsfrekvens (60Hz). Det er ikke rart at kigge på!
Grafikkortet er Savage 4, skærmen Philips 109MP. Xconfigurator har begge som standard. Jeg har også forsøgt med xvidtune, men uden held.

Mvh
/Jesper Petersen
Avatar billede razor Nybegynder
11. april 2002 - 15:59 #1
Du kan direkte i din konfigurationsfil tvinge X serveren til at køre i en bestemt opløsning. På debian ligger konfigurationsfilen i: /etc/X11/XF86Config-4

Section "Monitor"
  Identifier  "P700"
  HorizSync  30-92
  VertRefresh 48-120
EndSection

Sådan ser min section ud
Avatar billede jepet Nybegynder
15. april 2002 - 21:33 #2
Det virker desværre ikke. Det svarer til det, Xconfigurator sætter ind. Jeg frygter problemet er driver/hardware baseret, og måske uløseligt førend driveren opdateres korrekt.