Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:33 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

cybercity internet ?

hejsa..

jeg vil bare spørger hvor hurtige jeg download når jeg henter fra folk over mirc ?

Tak :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 10:34 #1
Kommer and på din forbindelse og modpartens forbindelse
MC
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:34 #2
det kommer vel an på hvilken forbindelse du har, og hvilken upload de har....
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:34 #3
forresten jeg har 256/128...
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:35 #4
men du kan vel nemt hente med 20 kb i sek hvis du er heldig, måske os mere
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:35 #5
heldig ?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:35 #6
din max downstream er på ca 28 kb, tror jeg nok
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:36 #7
ja, hvis han nu har samme upstream som dig, så kan han jo ikke sende med mere end 16 kb i sek
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:36 #8
og lige en ting, hvornår betaler jeg for regning ?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
11. april 2002 - 10:36 #9
du kan divider din download med ca 8.25 så har du et cirka tal for din download.
og det samme gælder for modpartens upload.

Men du kan ikke downloade hurtigere end hans upload.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:36 #10
the_party_dog < hvordan kan det være at min venner kommer op på 60 kb med 256/128 ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 10:37 #11
Nå cybercity fakturer dig, Typisk en gang hver mdr

MC
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:37 #12
hvad mener du med regning? Internet regning? Eller det som det koster dig at få lov til at hente fra gutten på mirc?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:39 #13
det kan ikke passe! Du kan jo ikke hente mere, end der er hul, men det kan jo så være at cybercity har lavet en fejl, som giver dem en 512/128, måske
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:39 #14
da jeg har lige fået modem og alt det der ting jeg skal bruge, men jeg har ik fået en regning endnu ?
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 10:39 #15
Hey Jamal_s

Mht til up- og download-hastigheder er der flere faktorer der spiller ind. Din forbindelse, samt modpartens forbindelse.

LIgeledes er det afhængig af antallet af andre adsl.brugere på vejen mellem dig og den anden part. Hvis CC har "oversolgt" deres backbone og der er mange på samtidig har du ikke dine 256/128 til rådighed.

Har du ikke flaterate på din adsl?
mvh
breezeboy
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 10:40 #16
jeg henter fra folk der har T3...

hvad er flaterate ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 10:40 #17
Når du starter med at Downloade kan dir Downstream sagtens ligge utroligt højt, Men den vil så falde Downloaden igenem, Til den når sin "Hvilepuls" Jeg tror ikke på hans Downstream lå på 60 konstant med den forbindelse, Måske i starten

Mc
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. april 2002 - 10:43 #18
Så kan du godt nå op på 28 kb i sek
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 10:43 #19
Er du sikker på at modparten har T3 ?

Den gang der var noget der hed Napster "Hved ikke hvad det var" kunne man se betegnelsen T3 men det holdte sjællent stik, DVS en 14 årige knægt kan sidde og fucke rundt med 14, 4 modem men opføre det som et t3 så er du sikker

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 10:44 #20
Flatrate = en fast pris lige meget hvor meget du surfer, har du cc adsl har du også flatrate

MC
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 10:45 #21
Hey
Flaterate vil sige, at du har ubegrænset trafik og betaler en fast pris for din internetforbindelse. Sådan fungere langt de fleste adsl-forbindelser, dog kan man få billigere adslforbindelser, hvor man betaler for den mængde trafik man downloader.

har du den først nævnte flaterate løsning, ja, så betaler du en fast pris pr. md. ellers betaler du for den mængde data du henter.

jeg vil give mc.lucifer ret i hvad han skriver...!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
11. april 2002 - 13:47 #22
jeps, jeg har adsl til en fastpris, dvs flatrate.. :)

så, hvis jeg nu skal download en fil på 600mb, så går der ca. 5 timer :( ?
Avatar billede breezeboy Nybegynder
11. april 2002 - 14:10 #23
tja.. kommer måske nok hen! men 600mb er sq også noget af en fil!

Du kan jo bare sætte det i gang en aften.. og lade maskinen kører natten igennem....! Det er jo netop fordelen ved at have flaterate... :-)