Avatar billede erax Nybegynder
11. april 2002 - 10:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Win XP fryser når jeg bruger cdrom drev!

Er der nogen der har oplevet at deres computer fryser fuldstændig under en installation af software når man bruger sit cdrom drev?? (typisk ved ved 10 - 50%)
Jeg har skiftet cd romdrevet ud, men uden held!
Avatar billede moebius Nybegynder
11. april 2002 - 10:18 #1
Har du prøvet med en andet CD?
Avatar billede shaggy Nybegynder
11. april 2002 - 10:21 #2
Det problem har jeg også, men da jeg også har en brænder bruger jeg denne og problemet er dermed forsvundet! Hvis du har en brænder så prøv at bruge den som primær cd-rom
Avatar billede erax Nybegynder
11. april 2002 - 10:49 #3
Jeg har prøvet med mange cder...og at skifte drevet helt ud. Jeg har også prøvet at rette lidt på stikkene på bundkortet. Nogengange ryger drevet helt ud af hardware håndteringen!! Helt langt ude!
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 11:42 #4
Brug system oprettelse eller (synes jeg er bedre) geninstaller windows
Avatar billede erax Nybegynder
11. april 2002 - 11:56 #5
Jeg har re-intalleret -> ingen effect.
Avatar billede staticj Nybegynder
11. april 2002 - 12:52 #6
prøv at skifte IDE kablet. hvis din cdrom sidder på samme IDE kabel som din hd så prøv at sætte dem på hver sit kabel.
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. april 2002 - 13:04 #7
geninataller skidet :)
Avatar billede erax Nybegynder
11. april 2002 - 13:28 #8
Til 'Webdesigner' jeg HAR gen-intalleret det :) ingen effekt
Til 'Staticj' jeg prøver at skifte ud med et nyt IDE kabel og ser om de sidder på samme. Tror jeg nu ikke de gør.
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 14:22 #9
Det kan være en fejl på bundkortet, i IDE controlleren...
Prøv at kører CD-drev på primær slot og HD på secondar...
Drop brænder mens du tester om det virker...
Avatar billede erax Nybegynder
11. april 2002 - 18:39 #10
Det gjorde det værre med et nyt kabel :) Nu når den kun 2 % før den går kølig!
Hindu:...hvordan kører jeg CD-drev på Primær slot? Skal jeg ordne det i bios? Eller er det stikkene på motherboard?
Avatar billede hindu Nybegynder
12. april 2002 - 21:07 #11
Begge dele...
Du bytter bare om på de 2 IDE kabler på bundkortet...
Tænder din comp, og går ind i BIOS'en...
Vælg general setup...
Tryk autodetect...
Avatar billede erax Nybegynder
13. april 2002 - 10:02 #12
Ok lige for at være sikker: Jeg bytter rundt på de to IDE kabler som henholdsvis HD og CDROM drev sidder i? Ok...hvis du siger det! :)
Avatar billede hindu Nybegynder
13. april 2002 - 11:01 #13
Du kan ikke gøre det forkert...
Diskette drevet har ikke samme bredde IDE kabel CD drev HD...
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. april 2002 - 03:23 #14
Hvis du har ATA66/100/133 Ctrl. skal enhederne også sidde rigtigt på kablet - det er ikke nok at sætte jumperne bagpå drevene.
Hvis du har både CD-rom og brænder må de heller ikke sidde på samme kabel.

Blåt stik på kabel = stik på M/B
Sort stik på kabel = master
Gråt stik på kabel = slave

Har du prøvet at installere de nye ASPI-driver 4.70 ellers kan de hentes her http://www.adaptec.com/worldwide/common/searchresults.html?Action=Search&SearchPage=%2Fsearch97%2Fsamples%2Fforms%2Fsrchdemo.htm&collection=all&queryText=aspi&SEARCH-97.x=0&SEARCH-97.y=0
Avatar billede hindu Nybegynder
14. april 2002 - 21:32 #15
Du skal bare bruge yderste del af begge kabler...
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. maj 2002 - 17:54 #16
Sker der noget eller hvad???
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:57 #17
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 16:11 #18
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede erax Nybegynder
29. august 2002 - 09:02 #19
Problemet har løst sig! Det var en dårlig RAM klods!!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 12:54 #20
Hvorfor lavede du så ikke selv et svar og tog point'ne selv i stedet for at give hele 200 point til et svar som slet ikke har hjulpet.
Avatar billede erax Nybegynder
08. august 2005 - 08:40 #21
hey....hvad gjorde jeg?