Avatar billede mib33 Nybegynder
11. april 2002 - 09:48 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

TV- problemer ??

Jeg har et problem med et 14" tv jeg har i mit soveværelse.
Når jeg tænder det kan det pludselig finde på at slukke igen, det kan det så gøre 20 gange i træk, og andre gange nå jeg tænder det så virker det uden problemer, ved nogen her hvad problemet kan være, jeg "hælder" selv lidt til at det kan være strømforsyningen, men den er blevet målt igennem på kryds og tværs, uden der er blevet fundet nogle problemer, men da det åbenbart er en periodisk fejl kan det jo godt være den alligevel ???
Avatar billede annikadk Nybegynder
11. april 2002 - 09:53 #1
nok nogle elektrolytkondensatorer (ladelytter) der er ved at være kogt af...
Avatar billede moebius Nybegynder
11. april 2002 - 09:53 #2
Det kan på mystisk vis være power knappen. Hvis altså at du slukker for strømmen.(ikke standby)
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. april 2002 - 09:58 #3
Havde et phillips der gjorde samme + lidt andet (skiftede kanal, gik i sort og vendte tilbage 5 sek senere...).

Det var en dimmer til at vælge kanaler der var futtet af, og det blev erklæret totalskadet (havde garanti) og jeg fik et nyt:-)

Så hvis du har garanti, så er det bare med at få det til rep. inden den udløber!

/J
Avatar billede mib33 Nybegynder
11. april 2002 - 10:02 #4
Det er jo lige det, at den er udløbet så hvis jeg nu kunne få loddet en ny "dims" til 30-40 kr på, så ville det være at foretrække fremfor 1000 kr. til et nyt ;-)
Avatar billede scb Praktikant
11. april 2002 - 10:17 #5
Det kan sagtens være slukknappen på fjernbetjeningen der hænger, pga skidt el. lign, prøv at checke om knappen hopper op når man trykker på den, du kan også prøve at tage batteriet ud af fjernbetjeningen, og tænde manuelt på fjernsynet.
-SCB
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. april 2002 - 10:19 #6
Ved mig sagde de, at den var for dyr at sætte på, og det var et TV til 6000,- Så hvis det er den, er jeg bange for, at du har et problem...

Men jeg ved ikke ret meget om TV - jeg delte bare min sparsomme erfaring:-)

Håber du får det til at virke, uden at skulle betale kassen for det:-)

/J
Avatar billede mib33 Nybegynder
11. april 2002 - 10:23 #7
Det er ikke fjernbetjeningen, det har jeg tjekket, jeg prøvede at pille batterierne ud, og der gjorde det det samme
Avatar billede scb Praktikant
11. april 2002 - 10:27 #8
En anden mulighed som jeg oplever med en Philips CD spiller, hvis solen lyser direkte på modtager øjet for fjernbetjeningen tænder og slukker den af sig selv.
-SCB
Avatar billede mib33 Nybegynder
11. april 2002 - 10:31 #9
Det er det heller ikke, det står i et nordvendt værelse, og ikke direkte mod vinduet !!
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
11. april 2002 - 11:24 #10
Uden at være ekspert (!) på området lyder det som dårlige lodninger i strømforsyningen. Løsningen er: Omlod, omlod, omlod alle lodninger på strømforsyningsdelen af printet.

/* helmer */
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:25 #11
hvis fjernsynet sluker i tide og utide skal du bemærke om det giver en speciel lyd fra sig noget i retningen af lyden fra en gnist eller lignende det kan være et overslag i højspændingstransformatoren og så lukker fjernsynet ned automatis det er en slags beskyttelse.
hvis den ikke siger gnistlyde når den slukker kan du prøve at tage en coolspray på diverse Elektrolytter i stromforsyningen og se omdet går ud ved at køle dem ned.
hvis det er tilfældet skal du prøve dig frem på hver elektrolyt til du finder den rigtige.
prøv med cool spray til det slukker og derefter med hårtørrer for at få det til at virke igen
Avatar billede kriss3d Nybegynder
24. april 2002 - 13:33 #12
Det kunne lyde lidt hen af en transistor der er futtet af.. men præcis hvor det er kan være svært at svare på. Jeg er elektronikmekaniker og arbejder selv lidt med bl.a. tv og ligendende.
Hvis du vil bruge coolspray bør det absolut være på transistore da ændringer i temperature ikke har så meget at sige på kondensatore  ( elektrolytter )
Men en måling af elektrolytter kunne sagtens vise dig problemet da det ofte er dem der kortsluttet til stel får switchmode PSUen til at lukke ned igen.. At du så kan starte den nogle gange er så lidt besynderligt med mindre det er en periodisk fejl.
Avatar billede mib33 Nybegynder
28. august 2002 - 23:03 #13
SPØRGSMÅL LUKKET