Avatar billede xao Nybegynder
10. april 2002 - 22:02 Der er 48 kommentarer

Spontan genstart

På det sidste har min computer fået sig et problem! Den genstarter lige pludselig af sig selv. Det er altid (mener jeg) når jeg starter et program/spil eller lign. Det er sket med forskellige programmer. Første gang synes jeg bare det var mærkeligt, men den er begyndt at gøre det oftere og oftere. Jeg køre med Windows XP. Hvad kan der være galt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2002 - 22:11 #1
kig i din event log! under kontrolpanel, administrative tools, event loggen

det er pga du får en "blå skærm"
Avatar billede boris Mester
10. april 2002 - 22:13 #2
Er der ikke en event viewer lige som i W2000?
Jeg har oplevet memory dump og genstart ved Shockwave og jeg bruger W2000.
Avatar billede xao Nybegynder
10. april 2002 - 22:14 #3
hvad skal jeg se i event log? jeg får ikke blå skærm, den genstarter bare
Avatar billede boris Mester
10. april 2002 - 22:16 #4
Event log bør vise, hvad det er for en event, der får computeren til at genstarte.
Blå skærm er heldigvis sjælden i W2000 og forhåbentlig også i XP.
Avatar billede xao Nybegynder
10. april 2002 - 22:20 #5
Der er en masse IPNATHLP og nogle Dhcp fejl og advarsler. er det noget med dem at gøre?
Avatar billede xao Nybegynder
10. april 2002 - 22:24 #6
Kan det være virus? Jeg har Norton 2002 og de nyeste opdateringer og den finder ik noget! Kan ikke finde andre fejl end IPNATHLP og Dhcp advarsel
Avatar billede boris Mester
10. april 2002 - 22:27 #7
Førstnævnte er vistnok også noget med netværk.
Kig efter en event exact på det tidspunkt, hvor du gik ned.
Jeg kan meget anbefale online-scanning fra www.antivirus.dk (Du skal nok stoppe Norton imens)
Men, jeg tror ikke det er virus.
Avatar billede xao Nybegynder
10. april 2002 - 22:29 #8
IPNATDHLP og Dhcp ligger jævnt fordelt over hele dagen. Den har gjort det 2 gange i dag. Har lige fundet en User32 advarsel?
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 00:47 #9
Det kan være pga. varme...
Har selv haft det problem...
Win 2000/XP genstarter når compen når en vis temperatur...
Hvad har du af enheder, blæsere og str. kabinet?
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 07:53 #10
Tror ikke det kan være varmen for min AMD XP 1800+ bliver kun 50*-55*! Jeg har et Cheiftec midi Dragon hvor der er godt med plads men har dog ikke sat nogen kabinetblæsere til endnu! Mener kabinettemperaturen ligger omkring 35* men er ik helt sikker. Det er jo også altid, tror jeg, lige når jeg starter et program eller lign.
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 09:15 #11
Det er også for varmt...
Prøv med en extra køler...
Husk køle pasta
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 09:51 #12
Hindu >> VRØVL!!! 55 grader er ik for varmt for en 1800 Mhz CPU!!!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 09:56 #13
Jeg har samme Cpu og temp på den er ca. 55-59.. så ...
Avatar billede moebius Nybegynder
11. april 2002 - 10:07 #14
Det er nok RAMmen der er noget galt med. Eller retter at BIOSen er sat forkert til RAMmen. Hvis BIOSen har fået noget forkert at vide om RAMmen så kører RAMmen ikke rigtigt og derfor kan den spontant genstarte!
Normalt sker det når man prøver at installerer, men hvis der er blevet pillet ved BIOSen efter kan det jo godt sker efter.

Check BIOSen og se efter om RAM indstillingerne er rigtige. Hvis du ikke ved hvad de skal være kan du prøve med at sætte BIOSen på default.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at skifte RAMmen!
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 11:16 #15
Er temperaturen 55 når den genstarter, eller når du skriver i notepad eller des ligende...?
Hvor mange % CPU bruger den ved 55 grader?
Når du åbner et krævende program, som fx. et spil, arbejder CPU'en mere, og temperaturen stiger derved...
Og ja 55 grader er for meget... Skal helst liggee under 45... 55 er over halvdelen af afbrændingd temperaturen...

killer bee:  LEARN...!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2002 - 13:26 #16
xao => Højre-klik på denne computer, egenskaber, advanced, startup and recovery, FJERN fluebenet i automatisk genstart.
Nu vil den ikke genstarte når du får en Blå Skærm.. så få du en alm. Blå Skærm.. når/hvis den gør det igen.. så skriv lige hvad den siger..

Hvis den genstarte, unden at få en blå skærm.. tjaa så er det nok et hardware problem..

Killer_bee => nu ved du godt at en AMD XP 1800+ "kun" er på 1.53Ghz ik? ;o)
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 14:18 #17
Hindu: 55* er IKKE for varmt for den p
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 14:23 #18
ups..
Hindu: 55* er IKKE for varmt for den cpu... tror du tænker på Intel cpu'er! Den ligger på 55* når jeg har spillet en hel dag!
moebius: Skulle ik mene det kunne være rammen, men vil da lige tjekke!
rkhdk: Har slået Automatisk genstart fra nu. Venter og ser hvad der sker...
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 14:30 #19
55 grader er til at lave tevand med...
Det er elektronik...

DET SKAL VÆRE KOLDT....!
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 14:35 #20
jaja.... men prøv nu selv at undersøge hvad en AMD XP 1800+ kan holde til.... min gamle Athlon 500 kørte fint ved 65*
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 14:39 #21
Kabinet = ovn

Laver du mad hvis jeg sender en opskrift...
Du bruger bare computeren til det hele...!

LEARN...!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 14:40 #22
hindu >>> LOL !!! Lær det selv vi er i 21 århundrede!! Elektronik kan tåle meget mere siden 386 tiden!!! Min Cpu er 55 grader når jeg IKKE kører spil .. og det har den meget godt med!!!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 14:41 #23
rkhdk >> Ja da :o) 1800+ fordi den kan lige så meget ifølge benchmarks som en Intel P4 1800Mhz(rent).
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2002 - 15:13 #24
killer_bee => troede ikke du vidste det. pga
Kommentar fra killer_bee
11/04-2002 09:51:59    Hindu >> VRØVL!!! 55 grader er ik for varmt for en 1800 Mhz CPU!!!

hmm.. kan godt være at 55grader ikke er meget,når det kommer til CPU temp.. men så længe min holder sig på 26Grader idle og ca 30 under full load.. tjaa jeg er jeg tilfreds.
og det er en Thunderbird 1Ghz (en af de først og varmeste TB de lavede!)
Og Nej.. det er IKKE væske køling, ren luft køling ;o)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 15:24 #25
nice må man sige.. så bor du måke i en køleskab :) hehe .. just kidding.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. april 2002 - 15:27 #26
nope.. men fandt ud af hvor vigtigt et ordenligt kabinet er.. i det gamle lå den ca på 55-60grader.. så skiftede jeg kabinet.. faldt til ca 30grader..
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 15:28 #27
Nogen forslag til hvad der kan være gelt i stedet for al den snak om varme? :)
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 15:37 #28
Varme

Prøv med en extra blæser...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 15:40 #29
LOL Fat det det er ik varme!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 15:41 #30
xao >> vent til du får det 'blå skærm' og se hvilken fejl du får.
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 15:45 #31
Hvordan ved du at det ikke er temperaturen der er for høj, da teorien ikke er efterprøvet..?

Pil kabinet siderne af, og lad den kører...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 15:47 #32
Hindu >> du har selv sagt(skrevet) følgende:
" Køb en Athlon XP og clock den... Den kan køre stabilt, modsat Pentium..."

Hvis du mener at en CLOCKED(= MERE VARME!!) Athlon Xp kan køre stabil .. hvorfor F***** bliver du ved med at sige at det er varme!!
Avatar billede boris Mester
11. april 2002 - 15:49 #33
Jeg tror det er jordstråler. Prøv at stille computeren med bunden opad ude på badeværelset og tænd den der. Tal venligt til den, når den starter.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. april 2002 - 15:50 #34
LOOOOOOOOOOL
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 15:54 #35
killer_bee:
Der er noget der hedder kølevæske og blæsere...
Dah...!
Man clocker ikke sin CPU uden extra køling med mindre man er dum...
(Og snakker pænt til sin comp på et badeværelse)
Avatar billede boris Mester
11. april 2002 - 16:04 #36
man kunne bore et lille hul i sin fryser - føre ledningerne til motherboard igennem hullet - og have resten af computeren stående udenfor. HD'en skal nok ikke have frost, men modstande, kondensatorer osv kan sagtens klare det.
Hvis den ikke genstarter ved -18 grader, så bøjer jeg mig, så er det varmens skyld!
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 16:06 #37
LOL
HAr engang vakuum pakket en clocket comp i en kumme fryser...
Virkede fint, men fyldt lidt meget.... (for meget)
Avatar billede boris Mester
11. april 2002 - 16:11 #38
Man kan købe smarte små campingtasker med frost i - jeg tror lige de passer til motherboard og HD, og så kunne man montere drevene og strømforsyningen på ydersiden.
De passer til 6 Volt. Med et par alm. akkumulatorer og en hjemmelavet strømforsyning, havde man fuld forsyningssikkerhed.
Og endda plads til en kold pilsner.
Det hele kunne monteres i en gammel barnevogn og så havde man en transportabel 2 GHz computer?
Avatar billede boris Mester
11. april 2002 - 16:13 #39
Undskyld, seriøst, det her startede jo emd et virkeligt problem. : jeg tror egentlig mest af alt på, at der er installeret nogle programmer, som ikke kan lide hinanden, eller som ikke kan lide XP. Min computer genstarter som sagt somme tider ved Shockwave.
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 17:14 #40
Så brug system genoprettelse
Ellers reinstaller
Og husk at montere extra blæser...!
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 18:51 #41
Nu
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 18:51 #42
Nu har jeg fået min første Blå Skærm! Der er noget med en win32k.sys fil....
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 18:52 #43
Skal XP reinstalleres? eller kan jeg kopiere win32k.sys fra en anden computer og ligge ind?
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 22:05 #44
Har fået endnu en blå skærm! Denne gang var det min nyindstallerede nVidia display driver den var gal med! Er vendt tilbage til den gamle driver. Det er altså ikke den samme fil hver gang? Er ved at være ret forviret over det her
Avatar billede xao Nybegynder
11. april 2002 - 23:32 #45
Synes ikke der sker så meget herinde mere! Er der ikke nogen der kan svare mig på om jeg skal reinstallere XP eller hvad jeg skal? Det er jo tilsyneladende ikke den samme fil hver gang
Avatar billede boris Mester
12. april 2002 - 07:14 #46
Jomen den hårde måde er nok, at du formaterer din HD, så du er sikker på, at ALT er væk. Og derefter geninstallerer alt. Måske forinden henter de nyeste opdaterede drivere til XP til grafik- og lydkort.
Lidt mindre hårdt:
At teste omhyggeligt med forskellige programmer, hvornår det går galt.
Så burde du have en fornemmelse af, hvilke ting der kører uden problemer. Omvendt - hvis det går ned uanset hvad du gør, så er det Windows installationen, der er syg.
Hvis det altid er i kombination med et bestemt program, du går ned, så afinstaller det og fjern det fra regedit.
Eller kig efter en nyere XP version af din display driver med det samme.
Avatar billede hindu Nybegynder
12. april 2002 - 21:11 #47
Når du så har formateret, skal du huske at kører en scanddisk for at se efter bad sectors...
Avatar billede nutronx Nybegynder
13. april 2002 - 19:49 #48
Jeg har præcist det samme problem, der popper en blå skærm op der siger win32k.sys fejl... blablabla genstart. ok fint så jeg geninstallere, der sker det samme, skifter HD og propper en fisk install på det, samme situation. så tænker jeg at det måske er ram, eller andet habbengut, så jeg prøver med andet hardware, samme problem. det eneste jeg ikke har afprøvet er mit Gforce2 GTS, hvilket jeg frygter er fejlen, nyeste drivere og jeg skal komme efter jer. hmfp! Og det er ikke pga. varmeudvikling 100percent for jeg har en pIII 733mhz :0)