Avatar billede a-zap Nybegynder
10. april 2002 - 21:43 Der er 13 kommentarer

Hvad skal jeg vælge??

Hey da´r

jeg er en ung gut, som gerne skulle lave en hjemmeside.
jeg startet med frontpage mn nu kunne jeg godt tænke mig at avancere til noget bedre og flottere....mn hvilket hjemmside-program skal jeg vælge dreamweaver eller....??
zez da´r
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2002 - 21:44 #1
Dreamweaver er et ganske nemt og ligetil program, men dets færdige kode er til at brække sig over...
Hvis du virkelig vil avancere, så lær HTML og brug noget á la Stone's WebWriter!
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. april 2002 - 21:44 #2
Hvis du skal ha et program hvor du ikke skal kode så meget er det et udemærket bud ... el. måske GoLive fra Adobe ...

Hvis du skal kode er HomeSite fra Macromedia rigtig godt !!!
Avatar billede a-zap Nybegynder
10. april 2002 - 21:46 #3
okey..har ikke lært html(endnu)...mn jeg tjekker lige programmerne og så vender jeg tilbage...
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
10. april 2002 - 21:46 #4
Prøv at lær HTML, så kan du lave næste lige hvad du vil...........
Der findes mange sider på nettet hvor du kan lære HTML.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2002 - 21:50 #5
Lidt dyrt at købe dreamweaver.....

Jeg bruger openoffice: www.openoffice.org
Så har du også en hel officepakke med det samme.....
Avatar billede 0ffline Nybegynder
10. april 2002 - 22:03 #6
Uanset hvilket program du bruger, gør det aldrig dine hjemmesider flottere.
Det vil altid være Dine evner der afspejler dine sider.
Jeg har endnu ikke set nogen side som ikke kan laves i 'Notebook'.
Så følg rådet fra >>r.hegaard, og lær HTML. Det vil du aldrig fortryde :O)
/0ffline
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
10. april 2002 - 22:11 #7
a-zap > Vil du have nogle adresser hvor du kan lære HTML ???
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. april 2002 - 22:34 #9
Hvad med www.html.dk ...
Avatar billede docm Nybegynder
11. april 2002 - 00:26 #10
HTML er en god ting, men kan som ny være uoverskueligt...(synes jeg) Prøv engang dette freeware program:

http://www.evrsoft.com/

Jeg har ikke set så meget på det, men det ser indtil videre ok ud...

docm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2002 - 05:54 #11
Jeg lærte HTML her: http://www.pageresource.com/
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:41 #12
HTML er ikke svært, hvis man fra starten gør sig klar over, hvad HTML er, og hvad det mere specifikt kan bruges til. Hvis man derimod bare terper så mange koder som muligt, så når man aldrig til en fuld forståelse af sproget!
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:45 #13
I virkeligheden bør HTML anses som et typografi-sprog og ikke som et pogrammeringssprog. Man kan sammenligne det med et Word-dokument: Du kan godt ændre størrelse og farve på din tekst, ja endda sætte billeder ind, men du kan ikke få noget på siden til at reagere på noget andet som fx i Excel. Du kan dog godt lægge et Excel-dokument ind i et Word-dokument, og her begynder det så at blive mere avanceret.
HTML kan dog aldrig undværes (i det mindste ikke endnu), når man skal lave hjemmesider, så jo før du starter indlæringen, jo bedre!