Avatar billede kasperskalle Nybegynder
10. april 2002 - 20:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort & Lydkort

Jeg har med sucses formateret min pc, og har nu installeret win 98, men grafikken kører kun i 16 farver, hvad gør jeg, jeg har heller ikke lyd på,
PS. Jeg er langt fra nørd, så gå ned på et lavt plan tak

Kasper
Avatar billede zenze Nybegynder
10. april 2002 - 20:35 #1
Først skal du oplyse om hvile grafikkort og lydkort du har, så vi har en mulighed for at finde driverne til dig, for dine kort skal have de rigtige drivere for at kunne fungere.
Avatar billede kasperskalle Nybegynder
10. april 2002 - 20:36 #2
dem kender jeg ikke, hvad gør jeg så
Avatar billede kasperskalle Nybegynder
10. april 2002 - 20:37 #3
dem kender jeg ikke, hvad gør jeg så
Avatar billede zenze Nybegynder
10. april 2002 - 20:39 #4
Så må du tage skjoldet af PC'en og finde ud af hvad det er du har siddende derinde.
Avatar billede codemon Nybegynder
10. april 2002 - 20:39 #5
Du skal installere driverne til skærmkort (´forkert driver = max 16 farver i 640 gange 480).

prøv at se i start - indstillinger - kontrolpanel | skærm - indstillinger - avanceret - kort. om derinde står standard "et eller andet" kort.

Du skulle gerne have nogle CD'er til både skærmkort og lydkort, de har sikkert autorun (starter automatisk når du sætter den i drevet). Derfra kan du installere det rigtige grafikkort og lydkort.

Hvis du ikke har det kræver det lidt mere arbejde.
Avatar billede zenze Nybegynder
10. april 2002 - 20:40 #6
Der skulle selvfølgelig have stået 'hvilke' og ikke 'hvile'
Avatar billede codemon Nybegynder
10. april 2002 - 20:48 #7
Der er som regel ingen grund til at tage kabinettet af PC'en for at se hvad der sidder (og der kan man heller ikke altid se hvad det er!) prøv først med en hardwaresnuser. fx dr. hardware
http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-5521146.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.5521146

Den er til windows, jeg har engang haft et lille program til dos der hed config, vist lidt bedre, men også lidt sværere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2002 - 20:50 #8
hent Sandra, den kan måske hjæle dig lidt videre http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede nilsen Nybegynder
10. april 2002 - 20:57 #9
ga
Det er ikke sikkert det er så ille, forsøk (hvis du ikke allerede har gjort det) høyere klikk på skrivebordet, velg egenskaper, innstillinger, og se om du ikke her selv kan regulere farver og oppløsning.
mvh
Nilsen
Avatar billede brifo Nybegynder
10. april 2002 - 22:03 #10
Du kan under opstarten af din pc se oplysninger om hvilket grafikkort du har, det er det første der skrives på skærmen !
Avatar billede niklaj Nybegynder
10. april 2002 - 23:07 #11
Jeg vil væde med at du har en CD til motherboard som du har glemt at installere(driver til MB).Lavede selv samme fejl for et par år siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2002 - 23:29 #12
niklaj> det kan du ha' ret i, det er ikke altid at man tænker på installations CD'en efter et par år efter, men der burde da være kommet nyere drivere til senere.
Avatar billede niklaj Nybegynder
11. april 2002 - 00:23 #13
Jamen hvis han nu slet ike har installeret dem endnu, så var det jo et sted at starte, så kan man jo altid hente de nye drivere senere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 00:26 #14
ja, med win98 burde dit tip virke ;o)
Avatar billede kasperskalle Nybegynder
13. april 2002 - 17:55 #15
tja
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2002 - 19:32 #16
Tak fordi vi alle måtte hjælpe dig, Kasper()skalle?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 19:53 #17
ja, det var en dejlig fornemmelse at kunne hjælpe dig, tak for det!
Avatar billede kasperskalle Nybegynder
13. april 2002 - 21:12 #18
der var intet jeg kunne bruge, undskyld hvis jeg har gjort noget "forkert" men jeg er  ikke så ferm til sådan noget her

Skalle
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 21:17 #19
det var fordi du skrev Tja, en lidt længere kommentar havde været på sin plads ;o)
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2002 - 21:35 #20
Du har da fået nogle rigtigt gode bud på hvad du kan gribe fat i, - men din respons har manglet undervejs. Måske skulle du have præciseret, hvad du var ude efter, eller hvad du havde foretaget dig undervejs, - og jeg tror at der er fuld forståelse for at du måske har fået en anden til at hjælpe dig - eller at du har taget en klaphammer og smadret det hele!!!
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2002 - 21:37 #21
Dit 'problem' er i øvrigt ikke så stort at det burde udløse 200 point.