Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 15:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

GÆSTEBOG - ASP HJÆLP SØGES

Jeg har hentet en gæstebog på denne hjemmeside, men kan ikke få den til at virke som den skal, er der nogle der kan hjælpe mig....

http://netactive.dk/

________________________________________________________________________________

Den kommer ud men en fejl hver gang man forsøger at sende det som man har skrevet som gæst.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/netguest/default.asp, line 20

Gæstebogen ligger på følgende URL's.

http://www.dianna.dk/netguest/gaestebog.asp

http://www.dianna.dk/netguest/vote.asp?mode=add

hvis i kan få den til at virke vil det være godt, for jeg kan ikke....
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:23 #1
Du skal tjekke skriverettighederne på den mappe som du har filerne i..DET ER PROBLEMET!!!

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:24 #2
altså du skal have fulde rettigheder til at brugerne skal kunne opdatere.....Hvis det er på et webhotel skal du tale med din udbyder.....
Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 15:27 #3
lp: jeg har fuld skriverettighed på biblioteket.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:27 #4
DET ER PROBLEMET.......DET VED JEG.......Tjek det ordentligt igen.......det er jo en win2k server ik......det er nemlig altid der det er opstået....

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:33 #5
du skal også have fulde rettigheder på din database og mappen databasen ligger i!

/LP
Avatar billede xjaw Nybegynder
21. juni 2000 - 16:20 #6
problemet ligger nok i at den bruger der bruger mappen/databasen ikke er den samme bruger som du har logget ind som..

hvis du kigger lidt på din IIS, kan du se at din internetbruger nok hedder noget ala INET_USR eller noget, hvis man kommer som anonym internetbruger til dine hjemmesider.
Det er denne bruger der skal have rettigheder til databasen, og ikke de lokale brugere.

håber det var nok..

Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 16:20 #7
det jeg sagde........
Avatar billede xjaw Nybegynder
21. juni 2000 - 16:27 #8
lp: som du sagde det kunne det forstås sådan at det var den lokale bruger der skulla ha rettigheder.. ifølge min erfaring er det der man prøver først..

da jeg fik problemet første gang, tog det da mig oxo lige et stykke tid, før jeg fandt ud af at det var en inetusr, der brugte hjemmesiderne...

det var bare et forsøg på at undgå at gosche sad og rodede med sin egen profil, da det ikke hjælper internetbrugerne reet meget.

no offense meant.
Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 16:39 #9
lp og xjaw: Problemet er løst, og det var ikke noget af det som i foreslog, så jeg bliver nok nød til at lukke spørgsmålet og beholde mine points, sorry, men der er jo hvad der kan ske... Sorry...
Avatar billede xjaw Nybegynder
21. juni 2000 - 16:42 #10
kan du så ikke sige hvad problemet var, ellers bliver vi andre jo ikke klogere..

Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 16:55 #11
Fejlen lå i at at referencen til gæstebogen var forkert og at den referede til  netguest/netguest/gaestebog.asp  det ene netguest bibliotek skulle ikke være der. det var i ACTION i vote.asp at den skulle rettes...
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 17:08 #12
hmmmmm, men er det ikke lidt tyndt at afvise, jeg mener: jeg brugte en del tid på det og mener da også jeg fik dig lidt på sporet.....

/LP
Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 17:31 #13
Hvis du nu læser det du skrev så var det ikke en skid i retningen af hvad du sagde og hvad problemet var.... Du snakkede kun ok skriverettighederne... og ikke andet, og det var jo ikke liiiiige det der var problemet.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 17:34 #14
jo det var for den mappe hvor du "kom" til at henvise til havde ikke de rigtige skriverettigheder.....jeg ved det og du er ikke fair når du spørger og lukker et spørgsmål, kun til egen fordel......det giver problemer i længden, for så gider folk ikke svare dig.....men det er jo dit problem....

/LP
Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 2000 - 21:02 #15
lp: jeg fandt jo selv ud af fejlen ik... og da der ikke var noget af det som du / i havde sagt som var det rigtige kan jeg da ikke give points for det, vel.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 21:47 #16
ja ja, whatever you say!

/LP
Avatar billede do Nybegynder
22. juni 2000 - 14:21 #17
Gosche.. Du burde da alligevel give dem lidt point, da de bruger tid på at hjælpe dig..
Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 21:50 #18
do: Sådan ser du det måske, men hvad hjælper det at dusiger en ting og så det er en anden ting.
Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 21:51 #19
du siger = de siger.
Avatar billede do Nybegynder
23. juni 2000 - 01:10 #20
Det sku da ligemeget, de brugte tid på dig..
Avatar billede gosche Nybegynder
23. juni 2000 - 13:03 #21
ja ja, men hvilken tid og hjælp...