Avatar billede renny Nybegynder
21. juni 2000 - 13:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

deling af flatrate internetforbindelse

jeg har en kammarat, som har worldonline flatrate internet
Hvordan deler man denne forbindelse, så hans 3 computere kan komme på internettet.
der er 100 mbit netkort i alle 3 og en 100 mbit hub
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. juni 2000 - 14:02 #1
Brug programmet iShare ( http://www.artisoft.com )

En maskine (den med forbindelsen) skal køre server og have TCP/IP installeret

De andre skal køre clienter og også have TCP/IP installeret

Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 14:03 #2
Med windows 2000 er det ret simpelt.........hvis netværket kører siger går du ind i internet indstiller og vælger del internetforbindelse (kan ikke huske det nøjagtig - jeg sidder med en engelsk version) på den computer som er opkoblet til nettet.....de andre (klienterne) skal så ændre internet indstillingerne i internet explorer og vælge lan i fobindelse istedet for modem og normal forbindelse....

Men husk - det kræver win 2000, men så kører det dæleme også godt :-)

/LP
Avatar billede manon Nybegynder
21. juni 2000 - 14:49 #3
nej - nej - nej, der er ikke behov for noget software til at dele WOL´s adsl flatrate forbindelse, da der er en router.

RENNY >

Jeg køre fastnet med en Router (adsl) og hub uden problemmer.

Jeg har 3 pc´er og sat nye 100mb netkort (ville også virke med 10, hvis hub´en var en 10mb)

PC 1 er i port1 på hub´en.
PC 2 er i port2 på hub´en.
PC 3 er i port3 på hub´en.

Og nu det vigtige - routeren skal sættes ind i port 4 på hub´en - ikke i uplink porten! Min "fessor" sagde at trafiken dermed ikke mistede nogen hastighed.

Alle maskiner kan være online/offline på samme tid og dele forbindelsen eller delvis være tændt og slukket.

Netværket skal nok rekonfigureres, men den tid den sorg.

Du har sikker fået en ip adr. du skal angive i din TCP/IP protokol for netkortet - den vil måske se sådan her ud - eks. 234.678.1.2

Det skriver du i den første pc´s TCP/IP protokol for netværket -i PC nr. 2 skriver du så bare 234.678.1.3, og 4 til den næste og 5 osv.

\manon

Dette svar kan også læses på http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=17355
Avatar billede manon Nybegynder
21. juni 2000 - 14:52 #4
PS:

Husk også at tilføje "gateway" og "DNS-konfigurationen" i alle pc´ers "Tcp/Ip >netkort" protokoler.
Avatar billede manon Nybegynder
21. juni 2000 - 14:53 #5
Har du yderligere spm, renny - kan du bare skrive.
Avatar billede stingbat Nybegynder
21. juni 2000 - 23:41 #6
lp >> Du behøver nu ikke kun Windows 2000 får at kunne share... Windows 98 SE har også den funktion...!
Fælles for begge er (som du også selv skriver) at de kører utrolig godt...!
Avatar billede renny Nybegynder
22. juni 2000 - 09:18 #7
Når man instalerer internetdeling er der så andet man skal gøre end at instalere internetdeling på den computer som modemet er på og tcp/ip på den anden computer, derefter opkoble til internettet via. lan
Avatar billede renny Nybegynder
22. juni 2000 - 09:20 #8
manon:
hans system er ikke med router, det er flatrate via hans ISDN modem
Avatar billede manon Nybegynder
22. juni 2000 - 16:35 #9
Renny > jeg har en router og ikke et Modem !!!!
Avatar billede manon Nybegynder
22. juni 2000 - 16:43 #10
Renny > Hvorfra ved du om jeg har et isdn modem - det har jeg aldrig skrevet nogen steder.

Jeg ved bare at jeg har en adsl 256 fastnet wol forbindelse hos wol, og jeg bruger ingen software til at dele min forbindelse på, men har udelukkende give hver pc deres egen tci/ip protokol.

det eneste jeg har skrevet vedr. isdn er i spm :http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=19605 , men det var ment som en option og jeg vidregav bare den information som jeg fik af den teledanmarktekniker som jeg havde besøg af.

men ok - det er op til dig :-)
Avatar billede fico Nybegynder
23. juni 2000 - 17:05 #11
Hvis en af jer bruger Win98 SE.
Det kan dele internet.
Det er den der har internettet der skal bruge 98 SE
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 17:28 #12
Jeg trækker alle mine svar tilbage - da jeg har misforstået renny :-)

..beklager :-)
Avatar billede morten_b_n Nybegynder
23. juni 2000 - 18:25 #13
iShare det er det du skal brug, her er et link til det

http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-889478.html?tag=st.dl.10001_103_1.lst.td

MVH morten_b_n
Avatar billede milo Nybegynder
23. juni 2000 - 22:03 #14
jeg bruger sygate, kan hentes på http://www.sygate.com

Skal hjælp bruges til at sætte programmet op, er jeg på ICQ: 43113832

o O o milo o O o
Avatar billede killer_boy Nybegynder
23. juni 2000 - 22:10 #15
Brug programmet iShare det er det beste
MVH killer_boy
Avatar billede fico Nybegynder
24. juni 2000 - 14:42 #16
Det med 98 SE der gør du:
Tryk Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Tilføj/Fjern Programmer -> Windows Installation -> Internetværktøjer.
Dobbeltklik på Internetværktøjer.
Set et flueben i Deling af Internet-forbindelse.

Brug deling guiden.....

Så går du ud i Internet Explorer.
Vælger Internet Instillinger under Funktioner (Internet-Instillinger ligger kun under Funktioner i Internet Explorer 5 i IE 4 ligger den i menuen for Foretrukne).
Under Internet-Instillinger vælger du fanebladet Forbindelse.
Der trykker på på knappen "Deling...".
Under "Opret forbindelse til Internettet via" vælger du dit opkaldskort eller modem.
Under "Opret forbindelse til mit hjemmenetværk via" vælgher du dit Netkort.
Tryk så ok også virker delingen.
Husk at læse hele Deling guiden igennem.

Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2000 - 23:40 #17
Noget nyt Renny ??