Avatar billede enigmatical Nybegynder
21. juni 2000 - 13:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal jeg installere ny version af win98 oven på gammel version win98?

Når jeg prøver at installere min nye version af win98 (anden version)på min gamle version af win98 (første version), kommer der en meddelelse om at jeg skal fjerne den gamle først. Det har jeg prøvet men intet virker.
Hvad kan jeg gøre? Fortæl mig evt. hvordan jeg sletter alt på harddisken og begynder forfra.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. juni 2000 - 13:39 #1
Hvis du vil slette alt
format c: (hvis c: er din harddisk)

Du skal huske at slette de tilhørende filer i roden på c: (din harddisk)

Samt windows diret på disken -- og så skal du starte op med din windows startdiskette, hvorefter du kan installere

Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 13:39 #2
Hvis du ikke har nogle data, kan du starte forfra ved at genstarte din computer og når den er ved at starte op med den sorte skærm skal du indenfor 10-15 sek. trykke på F8....bliv ved med at trykke med korte mellemrum indtil en menu kommer frem.....vælg den som hedder noget med kun kommandopromt....når du kommer til prompten skal du stille dig på et andet drev end det drev du vil formatere......du skriver så:
cd d: hvis drevet eksisterer og ikke er det drev som skal slettes (som sikkert er C:)

derefter skriver du:
format c:
den spørger om du er sikker og du svarer ja

så er den igang, når den er færdig skal du angive et "navn" til din rent formaterede harddisk....kald den evt harddisk og genstart....før du genstarter skal du isætte win 98 cdrommen og lade den boote op......

derefter kører det ret meget af sig selv.....

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 13:49 #3
nå nå, jamen så held og lykke.......jeg gider ihvertfald ikke sidde og skrve en fristil med en komplet guide for 30 point......
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juni 2000 - 13:50 #4
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=19632

det aner lidt af fake... to næsten ens spm. begge to besvaret indenfor 5 minutter af samme person... *skummelt*

Hvorfor gøre det med 30 point af gangen ? kan du ikke bare overføre de 500 points på én gang således vi ikke skal gennem spørgsmålet en 15-20 gange ???

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juni 2000 - 13:51 #5
trykkede du ved et uheld på afvis eller ??? *heehee*
Avatar billede enigmatical Nybegynder
21. juni 2000 - 14:04 #6
Jeg har da ikke fået noget som helst svar fra dig, hvorfor skulle jeg ikke sige afvis.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 14:06 #7
næhhh, men istedet for at afvise kunne du måske spørge yderligere og derved får et ordentligt svar, fremfor bare at være tavs og afvise.......dumrian!!!

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 14:07 #8
og det skulle ikke være et svar, men det betyder jo heller ikke noget for den bliver jo bare afvist :-)))
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juni 2000 - 14:11 #9
Hvis du er interesseret i et svar, så kan du tage backup af alle dine filer, og så fjerne/genoprette partitioner...

Det er lidt mere hardcore men du fjerner også  - ALT -  . Et tool til dette er Ranish Partition Manager, men brug det på eget ansvar. Hvis du ikke ved hvad du har gang i, så formater hellere efter lp's fremgangsmåde.

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2000 - 14:14 #10
Bestil den billige opgraderings CD hos microsoft også går det let og smerttefrit. Du kan ikke opgradre med en ny fuld version af windows 98 SE. Der skal der foretages en nyinstallation fra bunden af.
Avatar billede enigmatical Nybegynder
21. juni 2000 - 14:16 #11
For det første, er det altså første gang jeg overhovedet bruger dette her, så jeg ved ikke lige hvordan tingene skal gøres herinde.

Og giver i mig et detaljeret svar de 80 point er værd, så bliver i heller ikke afvist vel?
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juni 2000 - 14:18 #12
det gav lp dig !
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2000 - 00:58 #13
enigmatical, det svar som jeg har givet dig er det korekte, biligste og minst besværlige. Jeg tager ikke gas på dig. En fuld Windows98 SE kræver en blank harddisk, hvis du vil bruge den CD-rom. Så håber jeg ikke, at din Puter er en eller anden mærkevare som er præinstalleret, for så ryger det oprindelige software.

Avatar billede lp Nybegynder
22. juni 2000 - 02:13 #14
men det var ikke det han spurgte om.....han spurgte om hvordan man slettede alt og NY installerede......ikke opdaterede som efter min mening ikke er så optimalt.....det er ikke HVERGANG det hjælper!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2000 - 08:16 #15
Det kan godt være det er optimalt, men det er ikke optimalt, hvis du har en makine, som er født med specielle programmer, de vil i så tilfælde være væk, og det er ikke altid lige hensigtsmæssigt.