Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 09:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Boot-disk der logger på NT server...

Hej!
Er der én, der gider give en gennemgang af, hvordan man opretter en bootdiskette, der (ved indtastning af brugernavn og password) giver adgang fra en klientmaskine til serveren. Det skal bruges til at 'fange' et Ghost-dump.
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. juni 2000 - 12:19 #1
Du kan ikke lave boot-disketter til opstart af en NT arbejdsplads eller server. Du kan kun lave disketter til setup af NT.

Men du kan evt. rette boot.ini til at starte fra en anden NT partition på en af diskette end på den normale.

En anden mulighed er at installere SMS klient på alle arbejdspladserne og SMS server på en server eller en arbejdsplads, og så via denne fjernkontrollere en arbejdsplads, herunder lave dump af memoryen, o.s.v.
Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 12:24 #2
Nej, jeg har set det ske... Det kan godt være, jeg har formuleret mig forkert, men jeg har en NT-server installeret på én af mine hjemme-PC'er, og Win98 på en anden. Det sker jo af og til, at man geninstallere Win98 maskinen og hidtil har jeg haft Ghost-dumpet liggende på CD'er, men det ville jo være smartere at have det på serveren.
Det, jeg så vil, er at boote Win98-maskinen med en diskette, der kan få adgang til dette dump.
Avatar billede brujo Nybegynder
21. juni 2000 - 12:35 #3
Det kan lade sig gøre, det er lidt af et arbejde men en god øvelse (:-)
Jeg har lavet flere men har dem ikke ved mig lige nu. Det er ikke en generel bootdisk, den skal tilpasses med de forskellige IP-adr. brugernavn osv. Når jeg kommer hjem skal jeg prøve at finde et eksempel frem.
Avatar billede schubert Nybegynder
21. juni 2000 - 16:09 #4
Jeg har en boot CD der kan logge på en NT domain controller fra en hvilken som helst maskine.
Bare der er et "anerkendt" netkort i (ex. 3c905)

Jeg kan godt lave en kopi af den hvis du vil have en.

Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 16:11 #5
Schubert - meget gerne.
Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 16:12 #6
Helst også med lidt forklaring.
Avatar billede tlbdk Nybegynder
21. juni 2000 - 18:32 #7
Jeg har lavet en diskette til dette formål, drop mig en mail på tlb@iname.com så sender jeg dig den.
Avatar billede schubert Nybegynder
21. juni 2000 - 18:39 #8
hvor skal jeg sende den , eller vil du komme og hente den, så kan jeg give dig lidt instruktion med det samme.

Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juni 2000 - 21:47 #9
SCHUBERT: Du kan maile den til g@private.dk
Avatar billede hanno Nybegynder
21. juni 2000 - 23:01 #10
Det må være rart at have en sådan CD "Schubert", kan jeg ikke "se" den en dag..... ;-))

\\Hanno
Avatar billede schubert Nybegynder
22. juni 2000 - 00:27 #11
>>Hanno - Ja ja, du skal nok få min at se en dag , den er vist iøvrigt mangen til den du har

mglarsen::::

Hvad havde du tænkt díg, jeg kan sgu´da ikke sende en CD pr. mail, den er sååååå svær at få ned i ledningerne........

Avatar billede mglarsen Nybegynder
22. juni 2000 - 08:48 #12
Schubert: Det er vel ikke nødvendigt med en CD? Det er vel ikke andet end nogle opstartfiler og en netkortdriver eller hva'?
Anyway, min adresse er:
Michael G. Larsen
Køgevej 220
4100 Ringsted
Avatar billede pnielsen Nybegynder
01. juli 2000 - 00:09 #13
jeg har faktisk lavet en boot disk, som du kan få en kopi af. Jeg bruger Norton ghost, og har mine images liggende på en server. Jeg plokker disken i, vælger mit netkort fra menuen, og forbindelsen bliver så oprettet til serveren. Det eneste du skal er at rette dine "net use" share til, og pege på din ghost.exe fra autoexec.bat. Ghost.exe kan desværre ikke ligge på floppyen, men jeg har lagt den på serveren og mapper så bare drevet.
Jeg har sendt zip filen til dig. Du skal så pakke den ud på en nyformateret win95/98 disk. Husk at formatere den som systemdisk!!!!

Giv det et forsøg, og lad mig høre hvordan det går.

Paw
Avatar billede cbo Nybegynder
26. juli 2000 - 22:41 #14
Att.: pnielsen, var det muligt at få en kopi tilsendt af den disk du taler om ?? Please mail dovenlas@hotmail.com PFHT CBO
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
15. august 2000 - 22:07 #15
hej, pnielsen, virker disketten med et Surecom 320XR Netkort ?? hvis ja, er det muligt at få en kopi på mail ??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
15. august 2000 - 22:08 #16
jeg glemte sgu´ da min email: soeklit@post10.tele.dk
Avatar billede wise Seniormester
24. juli 2001 - 14:19 #17
ehhh jeg kunne da også tænke mig en kopi af den bootdisk (har lige brugt 10+ timer i et forsøg på at lave en...)

Please...

bootdisk@wieslander.dk
Avatar billede kalle19 Nybegynder
17. april 2002 - 23:52 #18
Jeg kunne ellers også godt tænke mig en kopi af en net boot disk der kan logge på en windows 2000 server!!!

Takker....

klcjlc@mail.tele.dk