Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 21:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

MySQL og PHP

Jeg har et problem med min Linux maskine, jeg har fået Apache og MySQL og PHP op at køre, men problemmet er at jeg ikke kan få dem til at arbejde sammen hvordan kan det være?
Den skrive følgende når jeg prøver på at få en PHP side frem:
Fatal error: Call to undefined function: mysql_pconnect() in /var/www/html/install/newinstall.php on line 36

Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 21:59 #1
Har fundet ud af nået nyt, hvordan enabler man MySQL i PHP eller Apache?....Jeg tror næsten kun at det kan være det der er problemmet!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:07 #2
har du compilet php med mysql support? og har du mysql installeret?
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:12 #3
har installeret mysql, men er lige begyndt at compile php nu...fandt ud af at man også skulle det....men tror ikke kun det er det der gladt men jeg får at se!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:14 #4
har du prøvet ./configure --help? og angivet with-mysql osv... du bør ikke benytte den indbyggede mysql support i php, men du bør compile php med mysql's dir som parameter... se mere under ./configure --help
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:16 #5
Nej den siger det stadig
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:17 #6
Det har jeg lige gjort virker ikke
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:39 #7
kan du få

<%php
php_info();
%>

til at virke? tror nemlig, at det er dig script, den er gal med og slet ikke apache, mysql eller php...
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:45 #8
jeps virker fino....det er ikke mig der har lavet scriptet det er postnuke jeg bruger!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:48 #9
så er det postnuke, der har lavet fuck... eller også er det en gammel version af php, du bruger....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:49 #10
hvorfor afviser du egentlig alle mine svar?
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:50 #11
fordi at det er  meget gode løsninger du kommer med, men du får da ikke bare point, når jeg ikke har fået den rigtige løsning
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:54 #12
nej, men det kunne jo vise sig, at jeg på et tidspunkt nåede den rigtige løsning... derfor er det smartest at vente med at afvise en persons svar, indtil der er opgivet...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 22:55 #13
desuden har du jo egentlig også fået svar på, hvad der er galt nu.... next stop http://www.php.net og læs i dokumentationen om, hvorfor mysql_pconnect() ikke vil virke... og om det overhovedet virker, hvorfor det virker, og hvornår man skal bruge det...
Avatar billede luvstruck Nybegynder
09. april 2002 - 22:58 #14
thx
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 23:25 #15
... men på den anden side er 200 point måske også lige overkanten for dette spørgsmål... men tak for point alligevel...