Avatar billede sanko22 Nybegynder
09. april 2002 - 20:09 Der er 14 kommentarer

3D problemer

Jeg har lige købt:

Gainward GeForce4 4600 750XP
Asus P4S333
P4 1,8A
512 Apacer pc2700

Det kører perfekt i desktoppen, men det vil ikke køre Direct3D spil. 3Dmark2001SE starter op og når at gennemføre nogle tests, og så dør den. (gælder også Commanche4)

Det lyder som et varmeproblem, men alt er så køligt som det kan blive.

Har testet Skærmkortet på en anden maskine, ingen problemer.

Jeg er helt nede :o(

Hjælp mig

Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 20:14 #1
læg den seneste Detonator driver på.

Hent fra http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

NanoQ
Avatar billede sanko22 Nybegynder
09. april 2002 - 20:26 #2
jeg har 28.32, og har prøvet de fleste fra 23.50 og op!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 20:28 #3
Hmmm... så kunne vi nemt være ude i noget defekt ram på grafikkortet...
Avatar billede sanko22 Nybegynder
09. april 2002 - 20:34 #4
Det kører perfekt i andre systemer, så jeg tror det ikke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 20:35 #5
også i andre 3D situationer? - hvad med feks. OpenGL?
Avatar billede karlslund Nybegynder
09. april 2002 - 21:32 #6
Er der ikke noget der bliver varmt? F.eks. strømforsyningen?

Prøv seneste release driver, så er det da ikke pga. en beta-driver du har problemet.

Kan det være en konflikt med noget andet hardware? Hvad har du ellers i maskinen?
Avatar billede triumph10 Nybegynder
09. april 2002 - 21:47 #7
Det er altid en dårlig ting at køre Direct3D da det bruger meget mere af dit system end nødvendigt! brug derfor hellere openGL det rox... hvis det er sådan at du har XP så driller den måske lidt med hensyn til drivers :) sør derfor at få downloaded de visse ting på www.nvidia.com! her finder du alt hvad du skal bruge!
Avatar billede sanko22 Nybegynder
09. april 2002 - 22:27 #8
Strømforsyningen er en 365W Enemax, der burde være overskud i den.
OpenGL kører faktiskt flot, er det så fordi at den ikke bruge hele rammen?

Andet hardware: et Audigy Player, og et D-link netkort

Mine IBM (gxp60 & 75) bliver dog meget varme

Ja jeg kører XP, men har også prøvet i Win2k
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. april 2002 - 22:49 #9
hvad med en biosupdate? det lyder som dit grafikkort og bundkort ikke har det godt sammen
Avatar billede sanko22 Nybegynder
09. april 2002 - 22:52 #10
Jeg har tidligere i dag flashet til 1005 på mobo, jeg kan ikke finde en bios til Gainward kortet
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
11. april 2002 - 08:25 #11
Kommer der en hyletone i højtalerene...?
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. april 2002 - 09:35 #12
Din maskine er af nogen gode komponenter. Meeeeen ...

Min egen maskine låser også hvis ikke jeg har monteret en slot-cooler (en af dem der skrues i istedet for et PCI-kort og som SUGER suft ud fra det ovensiddende kort).

Jeg benytter et ASUS GF3 8200 der er med køleprofil og blæser - det køler bare ikke nok, og efter montering af slot-køleren fungerer det. Problemet er konstateret og afhjulpet på samme måde i to maskiner (dog med samme grafikkort).

Måske du kan bruge det til noget ... ?
Avatar billede sanko22 Nybegynder
13. april 2002 - 14:37 #13
Der er ikke noget der virker, nu har jeg leveret det hele tilbage og har købt Asus P4T-E og Rambus... og DET Virker!!!

Tak for opmærksomheden
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
13. juli 2002 - 15:47 #14
Luk venligst spørgsmålet

:)