Avatar billede tox-man Nybegynder
20. juni 2000 - 21:28 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Lorte LAN

hmm - der er egentlig 2 spørgsmål, men muligvis samme svar :)

1. Når man går på netværket, tager den evig lang tid om at fortælle hvilke computere der er på netværket !?!? - hvad kan der være galt ? - det tager også lang tid hvis den skal have info fra en delt mappe.

2. Kan ikke finde de delte mapper/drev på win2k maskinen, men der er ikke noget problem at finde dem på win98 maskinen (udover det tager lang tid)

mvh.
ToX-MaN
Avatar billede lp Nybegynder
20. juni 2000 - 21:34 #1
Det tager laaaang tid at "connecte" til win 98 computere fra wint nt eller win 2000...........det tager altid lang tid at finde computerne etc, men når man først er derinde synes jeg det kører ret godt.....overfører man filer kører det da også med samme hastighed......

Spørgsmål 2 kan jeg ikke umiddelbart svare på, men du er klar over at du skal tildele dine brugere passwords (altså de maskiner som skal connecte til din win 2000)

/LP
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2000 - 22:26 #2
Køre du netværek over USB port?
Avatar billede tox-man Nybegynder
20. juni 2000 - 22:29 #3
nix
Avatar billede hanno Nybegynder
20. juni 2000 - 22:35 #4
Det er din Navneopløsning der er problemet.... Køre du med WINS, DNS, HOST filer, NetBeui......
Du kan evt. teste ved at gå i Dos, og skrive... Ping maskinnavn, her skal du få svar rimeligt hurtigt (1-3 sek.) Hvis ikke hedder løsningen WINS, DNS.....

\\hanno
Avatar billede tox-man Nybegynder
20. juni 2000 - 22:37 #5
jeg får svar på < 10 ns - så det er ikke det der er problemet...
Avatar billede hanno Nybegynder
20. juni 2000 - 22:56 #6
Hmmmm det er ikke Ping tiden, men den tid det tager før den svare, f.eks når du trykker "Enter" må det ikke tage mere end de der 1.3 sek. før navnet er opløst og den første
Reply from computernavn.....
kommer frem, når først navnet er opløst, svare det til at pinge IP adressen i Pingtid....

\\Hanno
Avatar billede tox-man Nybegynder
20. juni 2000 - 22:59 #7
Jeg ved ikke hvor det går galt, fordi det kan godt tage omkring 20-30 sek :((

hvilket jeg vil mene er alt for lang tid
Avatar billede hanno Nybegynder
20. juni 2000 - 23:02 #8
Så "er" Problemet navneopløsningen...

Din win2k maskine, er det en Professional eller Server ?

\\Hanno
Avatar billede tox-man Nybegynder
20. juni 2000 - 23:04 #9
det en Professional. hvor/hvordan skal det laves ??
Avatar billede hanno Nybegynder
20. juni 2000 - 23:09 #10
Hvis du går ind i x:\winnt\system32\drivers\etc, ligger er en host fil på din win2k... Denne fil åbner du med notepad
Neders står der 127.0.0.1      Localhost, du tilføjer en linie under denne så der står:

127.0.0.1      Localhost
ipadresse      win98 maskinenavn

f.eks 192.168.0.1    win98

Det samme gøres på din Win98, hosts filen ligger i c:\windows og skal omdøbes til "Hosts" (.sam skal slettes)
Her tilføjer du ip adressen og navnet på din win2k....

\\Hanno
Avatar billede tox-man Nybegynder
21. juni 2000 - 13:12 #11
jeg ved ikke om du evt. har misforstået det !?!? - den kan godt finde computernavnet (lige så hurtigt som normalt) - den tage rbare lang tid når den skal se hvilke ting der er delt på den enkelte computer
Avatar billede hanno Nybegynder
21. juni 2000 - 22:52 #12
Hvis du f.eks laver en net use til den modsatte maskine, vil den prøve at opløse navnet... hvis dette tager tid, ja så har vi problemet...
Prøv at lave disse 2 hosts filer, og se om ikke det hjælper...

\\Hanno
Avatar billede tox-man Nybegynder
22. juni 2000 - 11:48 #13
Det hjælper ikke..  :(
Avatar billede hanno Nybegynder
22. juni 2000 - 17:30 #14
Ligger maskinerne i samme workgroup ?

\\Hanno
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2000 - 00:10 #15
Tja mon netkort er sat korekt i?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2000 - 00:11 #16
Og er de konvetibel med hinanden 100%?
Avatar billede vasquez Nybegynder
26. juni 2000 - 15:24 #17
Jeg har PRÆCIS de samme problemer med windows 2000....så jeg tror det er et genera´lt problem....
Avatar billede 2216 Nybegynder
28. juni 2000 - 05:38 #18
Jeg har af samme grund smidt 2000 ud
da det er et problem så vidt som jeg har forstået det at dem mangler en
master maskine som den leder efter
Der er et andet problem med netværk og hub
Hvis jeg klikker på andre comp
ser eks bmaskine ser delt drev C
klikker på c og så går den på nettet via min router
Det samme hvis jeg logger på min novell
Avatar billede tox-man Nybegynder
29. juni 2000 - 20:08 #19
hmm, dvs. dette subject burde hedder "Lorte Windows 2000" istedet for ??
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. august 2000 - 13:51 #20
vi havde også laaaaang tid til at finde netværket.. indtil vi gjorde det, at i stedet for at bruge den \"normale\" måde, lavede vi netværksdrev, og disse kobles altid til når vi logger på..
Dermed slap vi for at vente i op til MINUTTER!!!
- Er der for mange drev???? så nøjes med dem I bruger hele tiden..

Håber andre kan bruge metoden
Avatar billede hlj Nybegynder
01. august 2000 - 16:01 #21
Tit går jeg bare ind i Start - Kør(run) og skriver så \\\\maskinnavnet\\deltmappenavn, evt med et $ hvis det er en skjult mappe.

\\\\test1\\filer

eller

\\\\test1\\c$

Så skal den ikke søge ret lang tid.

Avatar billede svein Nybegynder
17. august 2000 - 11:56 #22
Hej,
\"browsing\" et MS netværk kræver følgende:
At begge maskiner er i samme Domæne eller Workgroup.
At begge er på samme IP segment - et to maskiners domæne eller workgroup kræver ingen default gateway
At LMhosts er konfigureret eller Wins er implementeret på begge maskiner.

Din Windows 2000 maskine skal være MasterBrowser da den alltid vil \"vinde\" over en Win9x maskine.

Min Win2000 server browser udmerket min Win98 maskine og v/v.
Avatar billede vasquez Nybegynder
17. august 2000 - 17:02 #23
duh!
hvordan gør man så det
Avatar billede tox-man Nybegynder
23. august 2000 - 07:25 #24
Svein - Hvordan gøres det ??
Avatar billede svein Nybegynder
23. august 2000 - 08:18 #25
Hvordan gøres hvad?
Avatar billede tox-man Nybegynder
23. august 2000 - 15:56 #26
Svein --> Det som du kom med en længere forklaring på - hvor gøre det ?? (henviser til svar fra: 17-08 2000 11:56:24)
Avatar billede svein Nybegynder
24. august 2000 - 08:21 #27
Re: Mit svar fra 17.08
1. Ip-segment:
Hvis du har sat din protokol til at være TCP/IP skal begge maskiner være indenfor samme TCP/IP segment.
For eksempel:
IP: 192.68.0.1 (B-adresse)
Subnet mask: 255.255.0.0 (Standard B-subnet mask)
Den andre maskine skal have en IP adresse indenfor samme range som vil være fra:
192.68.0.1 som start adresse til
192.68.255.254 som slutadresse -et rigelig udvalg. (Jeg ville så foreslå at den andre maskine skal have 192.68.0.2 med sm 255.255.0.0).
2. Samme domæne eller workgroup
Siger  sig selv!

3. Lmhosts fil
Lokalisert i: winnt\\system32\\drivers\\etc på en Win2k maskine og i Windows biblioteket på en Win98 maskine.
Editeres i henhold til beskrivelse i selve filen, men som eksempel kan vises følgende:
192.68.0.1    maskine1
192.68.1.2      maskine2

Håber dette kan hjælpe!

Avatar billede vasquez Nybegynder
25. august 2000 - 16:34 #28
Nåh sådan, men det med at give ip adresser var noget af det første vi prøvede, og det hjæl-per-ba-re-ikke. Men kan det være fordi vi brugte adreseen 10.10.0.1 10.10.0.2 osv...?
Avatar billede svein Nybegynder
28. august 2000 - 08:36 #29
Til vasques,
Hvad for en subnetmaskblev der givet?