Avatar billede neonblak Nybegynder
09. april 2002 - 18:28 Der er 3 kommentarer

testprogram til RAM

Hej

Jeg står og mangler et testprogram til RAM. Jeg har en Compaq Presario 701EA bærbar hvor jeg har sat en 256 DaneElec RAM-blok i. Det viser sig bare at der er et eller andet galt. Windows har det med at gå ned hele tiden med denne blok. Ved bare ikke lige om blokken er i stykker eller om der bare er tale om inkombatibilitet (uha et svært ord). Blokken er købt ved shg.dk og hvis de ikke finder nogen fejl kommer det til at koste kr 400,-. Jeg har prøvet programmet DocMemory fra simmtester.com, men programmet kan ikke køre ordentligt. Programmet hænger i den sidste test.. Er der andre alternativer af testprogrammer?
Avatar billede eagle123 Nybegynder
09. april 2002 - 18:38 #1
Der er et program der hedder SiSoft Sandra den skulle være rigtig god (den kan os teste alt muligt andet)

Du kan hente en demo af programmet her (som virker fint)

http://opasia.tucows.com/files2/san811.zip
Avatar billede neonblak Nybegynder
09. april 2002 - 18:56 #2
Det program er mest til benchmark og når det er demoen er der ikke lige de funktioner i som jeg har brug for.. Det jeg leder efter er en decideret RAM-tester..
Avatar billede halifax Nybegynder
10. april 2002 - 04:39 #3
Her - kik på memtest86
http://www.teresaudio.com/memtest86/