Avatar billede sjc Nybegynder
09. april 2002 - 11:03 Der er 8 kommentarer

Ordbog evt på Word 2002

Jeg skal bruge en ordbog:
Dansk / Engelsk    Engelsk/Dansk
Dansk / Tysk      Tysk / Dansk

Jeg har Office 2002 professionel
I word 2002 kan jeg ikke finde, eller finde ud af
at få lavet de nævnte ordbøger.
Når jeg læser under hjælp bliver jeg ikke klogere!

Kan i hjælpe. Det kan også være ordbøger der ligger udenfor word. Jeg vil ikke købe ordbøgerne.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 11:08 #1
Gyldendals de røde er gode (i softwareversion). De lægger sig som et plugin i Word. Men du er naturligvis nødt til at købe dem. Man får det ikke gratis.
Avatar billede sjc Nybegynder
09. april 2002 - 11:11 #2
Jeg ved jeg kan købe dem.Mit spørgsmål går på
om de evt ligger på Office 2002 eller webén
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 11:13 #3
nix... Ikke i lovlige versioner. Kunne man få dem gratis, var der vist ikke meget salg i kommercielle versioner.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. april 2002 - 11:14 #4
Ved ikke med 2002, men i 2000 virker det på flg. måde.
Marker et ord, gå til funktioner > Sprog > Synonym ordbog, der vil så optræde flere ord som kan bruges istedet for det du har skrevet. Jeg har både engelsk og dansk slået til i sprog, så her optræder også engelske ord. Jeg har ikke prøvet med tysk, men kan da teste og vende tilbage til dig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 11:18 #5
der spørges ikke om synonymordbog, men en oversættelsesordbog... correct me if wrong...

Hvorfor afvises et korrekt svar?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. april 2002 - 11:19 #6
Var måske heldig med ordet møde, det blev til meeting, morgen blev til morning, men det virker altså ikke på Tysk, sorry.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. april 2002 - 11:20 #7
Rigtigt nanoq, det er oversættelse og det er et tilkøb. Kunne bare se at nogle enkelte ord kunne den (Synonym ordbogen) finde på engelsk.
Avatar billede pcmagic Nybegynder
09. april 2002 - 13:49 #8
Du kan kikke her
http://cph.ing.dk/shareware/tek_help.html
her kan du downloade Babel Fish Direct 1.0 Atelier Web.

Håber det kan hjælpe dig