Avatar billede ppstyle Nybegynder
09. april 2002 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

POP3 og SMTP servere...

Hej, ville lige høre jer linux hajer, hvilke pop3 smtp servere, der er de bedste. Findes der nogle, der har samme status som fx. apache har som webserver, eller er det meget tilfældigt hvilke servere man bruger.

mvh. Daniel
Avatar billede rvj Nybegynder
09. april 2002 - 10:15 #1
det her er til Redhat, kender ikke andet.
sendmail som smtp server er vist ret god, pop3 tror jeg at standard installeret er udmærket.
Avatar billede gathond Nybegynder
09. april 2002 - 10:28 #2
sendmail skulle være noget møg at configurere, men der er en del steder der bruger det.
Ellers er Qmail eller postfix to andre udemærkede smtp servere, bruger selv den sidstnævnte.

kender ikke lige nogen pop3 servere, men mon ikke en af følgende virker (skal lige nævnes at jeg snakker om debian, ved ikke om de er med i den distribution du bruger):
courier-pop
cyrus21-pop3d

ellers kan det være en fordel at bruge imap istedet for pop3, specielt hvis du læser dine mails mange forskellige steder fra.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. april 2002 - 14:04 #3
Sendmail har gennem tiderne haft en del sikkerhedshuller og er desuden svært at konfigurere... postfix er heller ikke dårlig, men qmail er nok den, der bedst kan anbefales...

Guide til opsætning af qmail...

http://lws.dk/kategori/4
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. april 2002 - 17:24 #4
mit bud ville være cucipop og postfix.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
11. april 2002 - 09:58 #5
Tak for svarene. Gathond var nok hurtigste svar. Men Thomasledet gav mig også god info.

Hav en god dag. mvh. Daniel