Avatar billede meonweb Nybegynder
09. april 2002 - 08:07 Der er 21 kommentarer og
6 løsninger

D-Link

Hej

Jeg har fået en D-link router fra Teledanmark, frodi vi kører bredbånd med 4 comp. Nu har jeg lavet mine egen hjemmeside på serveren og det virker fint derhjemme, men hvordan fortæller jeg routeren at den skal gå ind på min computer når nogen kalder vores IP adresse?

http://www.tuning.dk
Avatar billede milo Nybegynder
09. april 2002 - 08:09 #1
du kunne forwarde en tilfældig port til din maskine....fx 888 for at tage et eksempel... og så kalde dit domæne med www.tuning.dk:888

:D
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 08:19 #2
du skal "binde" et givent portnummer til den lokale IP adresse som din pc bruger, det vil typisk være port 80 som er det default nummer man bruger til web!

/Jakeman
Avatar billede meonweb Nybegynder
09. april 2002 - 08:21 #3
Ok, hvordan gør man så det, hvorhenne?
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 08:21 #4
Hvis den router som du har fået tilsendt er præconfigureret vil der typisk allerede være sat et par porte op på forskellige IP adresser på LAN'et som allerede er åbnet op for (feks. 21, 25, 80, 110)

/Jakeman
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 08:23 #5
Hvis du selv skal konfigurerer din router så skal du have kontakt med selve routeren og derfra konfigurerer denne via en hyperterminal!
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 08:26 #6
Hvilken D-Link router sidder du med?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. april 2002 - 09:30 #7
Du kan i alle router forwarde specielle porte til bestemte computer. Derved kan du fortælle at port 80 skal køres fra ex. computer 10.0.0.5 (som er den interne ip)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. april 2002 - 09:31 #8
Det skulle have været svar
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. april 2002 - 09:32 #9
nu kender jeg ikke dered BREDBÅND løsning, men hvis du havde haft proaccess skulle du bare kalde ipadressen på din server for 192.168.1.3

så er der nemlig allerede opsat alting i serveren
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 09:41 #10
therealyoda >> "så er der nemlig allerede opsat alting i serveren" -Mener du ikke i routeren? -Hvis du er opmærksom så har jeg allerede givet ham den oplysning, og 192.168.1.3 er kun konfigureret til at NAT'e port 80 til den IP adresse!

/Jakeman
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. april 2002 - 11:03 #11
sorry jakeman... self er det routeren jeg mener..

meeeeen du havde nu ikke sagt noget om hvor de forskellige porte var routet til..
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. april 2002 - 11:07 #12
therealyoda >> "Hvis den router som du har fået tilsendt er præconfigureret vil der typisk allerede være sat et par porte op på forskellige IP adresser på LAN'et som allerede er åbnet op for (feks. 21, 25, 80, 110)"

Nej jeg har ikke snakket noget om hvilke IP der var binded til de forskellige porte! -Dette er pga. at undgå forvirring eftersom vi ikke ved om det er pro@ccess eller ej! ;-)

/Jakeman
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 13:34 #13
Gå ind på http://192.168.0.1/ (standard-ip for D-Link 804, som man kan købe med BB|ADSL).
Skriv bruger og password (bruger: admin, password: Hvad dit pass så end er ;).
Tryk på "Advanced Features", "Port Redirection", og så en af tallene udenfor en tom linie. 1 hvis du ikke har rodet med noget af det endnu.
Så dukker der et vindue op.
Ved "Comment" kan du f.eks. skrive "Web".
Ved "Internet Port" skriver du "80" (Medmindre du har ændret den fra standard).
Ved "Local Port" skriver du også "80".
Ved "Protocol" vælger du "TCP".
Ved "Local Computer" kan du enten skrive IP-adressen, eller trykke på knappen "Choose PC". Så dukker der en lille boks op med de computere Routeren kan finde, og så vælger du en af dem ved at klikke på den.
Når du er færdig trykker du på "OK", så lukker boksen sig.
Hvis det stadig ikke kan ses udefra skal du trykke på "OK" ved "Port Redirection"-siden, og hvis det stadig ikke virker skal du trykke på "System Management" og "Reboot". Bemærk at Routeren og switchen resettes, så forbindelsen til nettet forsvinder i et par sekunder.

Husk at du ikke selv kan se om der er forbindelse udefra, du skal prøve fra en anden IP, f.eks. hos en af dine venner.
Held og lykke :)

Hvis mit svar kan bruges vil jeg helst ikke have 150 points, det er alt for meget ;)
Avatar billede meonweb Nybegynder
09. april 2002 - 16:12 #14
Så ahr jeg gjort som du skrev hologram, prøv den her ip adresse: Http://192.168.0.103
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 16:53 #15
Den ip-adresse du har skrevet er intern ;)
Jeg skal have din eksterne IP.
Gå ind på http://www.myip.dk/ og paste den IP der står derinde herinde.
Hvis du da har tiltro til os :)
Avatar billede tning.dk Nybegynder
09. april 2002 - 17:31 #16
Det har jeg: 80.196.19.182 står der
Avatar billede tning.dk Nybegynder
09. april 2002 - 17:31 #17
Er det den der skal stå under Config eller min intern?
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 17:35 #18
Det er din interne :)
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 17:38 #19
Jeg kan desværre ikke komme i kontakt med den.
Har du din interne eller eksterne IP stående i konfigurationen lige nu?
Avatar billede tning.dk Nybegynder
09. april 2002 - 18:05 #20
min intern som jeg valgte under opsætningen
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 18:17 #21
Ok.
Og du har prøvet at reboote routeren?
Avatar billede tning.dk Nybegynder
09. april 2002 - 18:18 #22
ja
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 18:27 #23
Ok... Jeg har en "løsning" til, men det kræver at du stoler ret meget på mig... Der er en mulighed i Routeren for at åbne for konfiguration af den udadtil, så folk fra nettet har mulighed for at ændre i opsætningen. Dog ikke uden man har passwordet.
Tænk over det, og hvis du går med til det, så skriv det her, men ikke skrive dit password her. Det klarer vi over mail, hvis det da er ;)
Avatar billede meonweb Nybegynder
07. juni 2002 - 10:50 #24
har fundet ud af det, intet virket det var routeren som var i stykker
Avatar billede hologram Nybegynder
07. juni 2002 - 20:36 #25
Aha...
Avatar billede hologram Nybegynder
07. juni 2002 - 20:37 #26
Jeg regner da med at få points for besværet...
Avatar billede hologram Nybegynder
10. juni 2002 - 23:09 #27
Tak for points :)