Avatar billede artery_graphics Nybegynder
09. april 2002 - 02:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virtual PC på Mac

Er det muligt med et Virtual PC card, at kører et rent Windows (XP) styresystem?

Kort og godt kan en MAC pludselig blive til en PC, kompatible med Windows styrestystem og programmer, vha. et PC card?
Avatar billede spe Nybegynder
09. april 2002 - 02:17 #1
Kan klares med software Virtual Pc.
Men du skal stadig have MacOs installeret, men derudover kan du installere et hvert PC program og afvikle det under windows med hjælp af softwaren virtual PC.
Avatar billede lingoman Nybegynder
09. april 2002 - 07:46 #2
Virtual PC fra Connectix gør netop det som spe skriver, og virker perfekt.
Du skal dog være opmærksom på at programmet er en emulator. dvs. at du skal regne med at de PC programmer du kører vil afvikle noget langsommere end en tilsvarende mac version.
mvh geo
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2002 - 02:16 #3
Jeg vil nok betvivle at de gamle PC-kort, som fandtes i enkelte modeller fra slutningen af 90'erne kan bruges til formålet, da det vist var 486'ere, og jeg har ikke hørt om lignende makabre historier om at forvolde så meget ondskab på en Mac at installere PC-hardware på en sådan siden, så VPC er nok det bedste bud.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
10. april 2002 - 11:00 #4
Takker. Mac'en er sat til salg i stedet.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. april 2002 - 01:13 #5
Det var da synd for dig.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
11. april 2002 - 01:19 #6
Næh! Jeg er nu ganske godt tilfreds. Det kan ikke betvivles at MAC,
ganske enkelt er noget forfærdeligt lort at arbejde med.
Sådan er det.
Avatar billede spe Nybegynder
11. april 2002 - 01:57 #7
Et nærmest religiøst spørgsmål :-) Som vist ikke kan diskurteres. Jeg synes windows er noget lort at arbejde med og er mega glad for mine mac-er mens min pc kun bliver brugt i nødstilfælde hvis jeg absolut bliver nød til at undersøge hvordan et program virker på en sådan.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. april 2002 - 07:28 #8
Hvis man bedømmer et computersystem på om man kan køre Windows XP på det (og hvis ikke er det noget lort), så er det da synd for en!  Men der er da nogen der foretrækker Teletubbies-land hele livet!
Avatar billede stensen Nybegynder
08. maj 2002 - 01:12 #9
Jeg har Virutal pc kørene,på min Mac G4, og,har ingen proplemer med det.
Jeg bruger softvare,fra connectix.Og er meget imporeneret,af det.
Det skal lige nævnes,at jeg har også PC, Fujitsu Simens/Amd1800XP+ Atlon
prosesseor.Men Macen er,;-).....