Avatar billede 4u2x Nybegynder
08. april 2002 - 21:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kode til webadresse

er der ikke en kode i PHP som KUN skriver www.4u2x.dk , hvis man er inde på en side på 4u2x (ikke kun i roden, også i biblioteker) ??
Avatar billede kaoshelt Nybegynder
08. april 2002 - 21:54 #1
Smid forsiden i en frame, så vil der hele tiden kun stå www.4u2x.dk

men man vil altid kunne højreklikke på siden og se den rigtige adresse.. :)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 21:54 #2
$HTTP_HOST var der noget, der hed engang ...
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 21:55 #3
Nå jeg misforstod nok spørgsmålet. Blander mig udenom :)
Avatar billede kaoshelt Nybegynder
08. april 2002 - 21:56 #4
Engang? :) De har næppe fjernet det ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2002 - 22:00 #5
Nej men de har jo tilføjet de dersens nye array's af predefinerede variable (omdøbt og opdelt de gamle faktisk) ... så den nu også kan tilgås som $_SERVER['HTTP_HOST'].

Det var bare det, jeg mente med engang :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. april 2002 - 22:06 #6
det problem kan vel kun løses ved at bruge et framesæt...?
Avatar billede speedy Nybegynder
08. april 2002 - 22:17 #7
Som de andre skriver skal du nok bruge frames til det, men jeg vil klart anbefale dig at lade være med at gøre det. Det er så træls at komme ind på en side hvor stien til den side man er på ikke står i adressebaren. Du kan f.eks. ikke bare tilføje til foretrukne uden videre, og du kan ikke bare sende et link til en ven uden at skulle finde ud af hvad siden hedder.

Så alt i alt synes jeg ikke du skal gøre det hvis der ikke er en eller anden RIGTIG god grund :)

Bare lige min mening :)

/SpEeDy
Avatar billede 4u2x Nybegynder
08. april 2002 - 22:27 #8
jeg vil aldrig begynde at bruge frames igen, har ik haft andet en problemer med det, i stedet bruger jeg koden include("");

men det er mercur8 der har fat i noget
Avatar billede 4u2x Nybegynder
08. april 2002 - 22:32 #9
lav lige etsvar mercur, det virker!!

så du kan få dine point
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. april 2002 - 23:27 #10
hvordan har du gjort!?
Avatar billede eflow Nybegynder
09. april 2002 - 15:45 #11
det gad jeg osse godt vide :P
Avatar billede kaoshelt Nybegynder
09. april 2002 - 17:18 #12
Øhh... Jeg vil egentlig også gerne vide det...
Avatar billede 4u2x Nybegynder
10. juni 2002 - 21:19 #13
desværre er det et hemmeligt projekt :-/