Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 20:22 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Windows Licens.

Hey ;)

Jeg har en gammel Windows 98 Licens, men jeg har smidt min Windows 98 CD væk.
Tror i det er muligt at få en Win 98 CD gratis fra Microsoft, hvis man stadig har licensen?
Eller bliver jeg nød til at gå ud og invistere i et nyt OS?

Hilsen Totsk.
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
08. april 2002 - 20:23 #1
Jeg tror ikke at microsoft gidder give dig et nyt :o)
Så du må nok gå ud og invistere i et nyt
Avatar billede wanix Praktikant
08. april 2002 - 20:23 #2
Nej jeg ved du ikke kan få en ny gratis.
Du er nødt til at købe nyt OS!
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
08. april 2002 - 20:23 #3
og det var et svar :o)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
08. april 2002 - 20:24 #4
Men....man skal aldrig sige aldrig....
Avatar billede him Nybegynder
08. april 2002 - 20:25 #5
Du kunne vel lovligt ha lov til at have en brændt version? Jeg har ingen ideer om det er det, men man har jo betalt for produktet!
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 20:25 #6
Okay.

Tak til jer begge to.
Avatar billede sjoko Nybegynder
08. april 2002 - 20:27 #7
DEt er jo ikke cd'en du har købt men rettigheden til at bruge produktet. Så det er lovligt nok med en brændt cd så længe du har din licens
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. april 2002 - 20:28 #8
en eller anden herinde har engang købt ny cd for xxx kr - søg lidt og du finder måske - ellers kontakt ms
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 20:29 #9
Jamen det er vel ikke lovligt at downloade Windows 98, bare fordi man har licensen, vel?!
Avatar billede sjoko Nybegynder
08. april 2002 - 20:34 #10
DEt er jeg ikke helt sikker på men hvordan det kommer ned på en skive skulle vel være underordnet.

Men prøv for en sikkerheds skyld at enten ringe eller skrive til microsoft Danmark
Avatar billede him Nybegynder
08. april 2002 - 20:34 #11
det lyder jo sådan!
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
08. april 2002 - 20:52 #12
Det er lovligt at brænde en "backup" cd (dvs. at brænde den originale over hvis altså det er din egen CD).
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 21:02 #13
Mr.Meincke : Ja, det ved jeg, men nu er problemet jo at jeg ikke kan finde min Windows 98 CD ;)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
08. april 2002 - 21:04 #14
nånånånå...Så er du vist nød til enten at købe en ny eller låne en af en du kender (ved ikke om det er lovligt at låne)
Avatar billede wanix Praktikant
08. april 2002 - 21:26 #15
Man må kun brænde en backup, af det man har licens til. Mister man  originalen. Skal man destruere alle kopier!
Avatar billede wanix Praktikant
08. april 2002 - 21:29 #16
Men der står i loven: Man må gerne brænde kopi, af cder man låner på biblioteket... Men jeg tvivler på at de har Windows. Men du kunne jo prøve...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 11:38 #17
Du kan faktisk få tilsendt et nyt medie fra Microsoft, hvis bare du har den originale produkkode og licens. Det koster dog ca. 100,-

Jeg har for ikke så længe siden gjort det samme med en Win2K cd. Der var ingen problemer.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. april 2002 - 11:40 #18
wanix>> Men der står i loven: Man må gerne brænde kopi, af cder man låner på biblioteket...

svjv gælder ovenstående påstand ikke for programmel. -men jeg er meget interesseret i at se det modsatte bevist.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. april 2002 - 11:42 #19
jelzin har ganske ret. Lovel gælder udelukkende for musik cd'er.

Man ejer jo ikke et stykke software. Men ejer udelukkende en licens til at bruge det. Og denne licens kan og må ikke kopieres.
Avatar billede wanix Praktikant
09. april 2002 - 15:04 #20
jelzin>> Ups det havde jeg glemt. Undskyld!