Avatar billede tylzen Nybegynder
08. april 2002 - 16:39 Der er 2 løsninger

SpeedStream.. HOST

Hvordan kan jeg åbne min router så at jeg får en fast IP og kan hoste??
Avatar billede rikard Nybegynder
08. april 2002 - 17:31 #1
Start din IE og skriv adressen på din SpeedStream, vælg herefter [avanceret konfiguration], og vælg derefter [Host mapping / NAT]
indsæt nu IP adressen på den PC du vil gøre synlig på Internettet.
Du skal nu være klar over at du vil herefter blive udsat for alverdens angreb fra Internettet, og den eneste beskyttelse er en Firewall, f.eks. Zonealarm. Du skal også vide at det hjælper jo ikke at dissable alt i en Firewall hvilket Zonealarm Freeware gør der kan du så åbne for enkelte IP adresser, men det hjælper kun hvis det er bestemte kendet bruger der må få adgang.
En anden ting du skal vide er at når du nu har åbnet kun for det der skal bruges, så skal du sørge for at dit styresystem er ordentligt opdateret for der opdages næsten konstant nye sikkerheds huller som hacker forsøger at udnytte, og mod dem er der kun en ting der virker, og det er opdatering.
Fast IP adresse kan du få ved at ringe til din ISP, eller ved at besøge IPS's hjemmeside. Er det TDC så god jagt, for det er den 3 mest rodet side jeg kender, jeg har været der et par gange men det tager mig altid en ½ times tid at finde det igen.
MVH
Rikard
Avatar billede frock Nybegynder
08. april 2002 - 18:33 #2
Se mere info og en lækker opsætning til din router på http://www.jth.net/proaccess/