Avatar billede streak Nybegynder
20. juni 2000 - 07:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installalering / test af IRC Server

Nu har jeg hele dagen igår siddet og fumlet med at få en IRC server op at køre. Det ser bare ikke ud til at det har lykkedes mig. Er der nogen der kan forklare mig, med rigrige meneske ord, hvordan man får det skidt til at fungere ??
Avatar billede steffen Nybegynder
20. juni 2000 - 07:36 #1
Hvilken server er der tale om? - der er adskillige at vælge imellem, og installationsprocessen er ikke just ens.
Avatar billede streak Nybegynder
20. juni 2000 - 07:37 #2
IRCD !!!
Avatar billede steffen Nybegynder
20. juni 2000 - 08:18 #3
Så mangler vi kun version, plus hvor / hvilken pakke du har hentet.
Avatar billede streak Nybegynder
20. juni 2000 - 08:21 #4
just a sec ....

jeg har flg. filer:

irc2_10_3p1.tgz
men jeg har også
irc2_10_3.tgz

hvad mener du med: "hvor / hvilken pakke du har hentet."
Avatar billede backdrop Nybegynder
20. juni 2000 - 14:41 #5
Hvis du går ind og henter en IRCD på f.eks. ftp.dal.net og smutter ind på /server irc.dal.net og joiner #danevang og kigger efter "backdrop" vil jeg med glæde hjælpe dig med at sætte den op.
Avatar billede streak Nybegynder
21. juni 2000 - 11:36 #6
jeg er der nu !!! Hvor er du ????
Avatar billede streak Nybegynder
22. juni 2000 - 07:46 #7
tak for hjælpen, Backdrop !!