Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænder!

Hey...;)

Jeg skulle lige til at bestille en brænder, der er kun plads til to IDE stik på mit motherboard og de er begge to optaget af HDD og DVD-drev, og jeg går ud fra at sådan en brænder også skal bruge et ledigt IDE stik?
Hvordan klarer jeg så den? Skal jeg købe et eller andet ekstra udstyr, eller hvordan?

På forhånd tak.

Hilsen Totsk.
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 15:13 #1
Avatar billede sthen Nybegynder
08. april 2002 - 15:14 #2
Du kan have to "enheder" på hvert IDE stik

Et stk. sættes op som Master og et som Slave (på hvert IDE-stik)
Altså har du plads til 4 enheder
No problemo
Avatar billede a-torsten Nybegynder
08. april 2002 - 15:14 #3
der er som regelt 2 stik på hver stik.... Hvis du  ved hva jeg mener...

Altså plads til 4 x IDE enheder...

-Anders
Avatar billede tobby Nybegynder
08. april 2002 - 15:14 #4
Køb et IDE-stik med 2 forbindelser på (foruden den til motherboardet)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. april 2002 - 15:14 #5
du har 2 stk IDE stik på dit MB.. begge kan klare 2 STK IDE dreve!

så du har 2 ledige.. brænderen skal bare sættes som slave på den ene!
Avatar billede sthen Nybegynder
08. april 2002 - 15:16 #6
Med andre ord er dit Motherboard OK. Du skal måske have et nyt IDE-kabel med ekstra stik på, eller bare selv sætte et ekstra stik på IDE-kablet.
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 15:18 #7
Nå, sådan.
Tak for hjælpen alle sammem :)
Avatar billede totsk Nybegynder
08. april 2002 - 15:19 #8
Hov, det var ikke meningen at jeg ville afvise de andre svar, sorry...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
08. april 2002 - 15:21 #9
Gør da ikk noget... Vi var for langsomme... damn ;o)

-Anders