Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:09 Der er 29 kommentarer

Gratis Hosting

Har du (eller vil du have) et (eller flere) mindre private site, som du hyggekoder på af og til, så har jeg måske hostingen for dig.
Jeg har nemlig en FreeBSD server som står på en lækker linie og røvkeder sig (mildest talt). Der er mulighed for PHP og MySQL, og jeg vil self ikke tage noget for at hoste dit site.
Der er dog alle de "normale" regler, intet ulovligt, xxx, movies, mp3 eller lign. Men ellers er jeg meget large med hvad du laver på dit site.
Kig forbi www.bitmand.dk og skriv en mail hvis det har interesse :)
  - bitmand
Avatar billede netweawer Nybegynder
08. april 2002 - 15:14 #1
er der meget downtime?
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:18 #2
Jeg har kørt server i godt 1 års tid, og den eneste gang den har været nede var pga. en død disk (ca. 12 timers nedetid).
Jeg vil/kan ikke garantere 100% oppetid (hvem kan?) men jeg er selv ret afhængig af serveren, så jeg har selv interesse i at den er konstant oppe :)
Avatar billede aagaard Nybegynder
08. april 2002 - 15:18 #3
Hvor meget plads er der til rådighed?????

Hvor meget plads for hver enkelt peson????
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:20 #4
Jeg har ingen grænse for for meget plads en bruger må bruge, og jeg håber at jeg kan holde den stil at folk ikke misbruger den.
Så man må egentlig ligge på hvad man har lyst til, men en hjemmeside kan vel ikke fylde så meget? ;)
Jeg holder self øje, og bliver det misbrugt, så bliver der lukket. Dette er en gratis service og der skal være plads til alle :)
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
08. april 2002 - 15:21 #5
hmmm...... ikke fordi det genere mig det mindste. Men MÅ du i det hele taget reklamere på den måde på E* ???????
Avatar billede taskmgr Nybegynder
08. april 2002 - 15:23 #6
Hvor stor en linie har du den på?
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:23 #7
Ehhh.. ?
Der må jeg være svar gyldig .. men hvorfor skulle jeg ikke måtte det?
Min eneste intension er at være flink :) Og tilbyde det danske folk lidt gratis hosting :)
Men hvis jeg ikke må, så må der kommer en "eksperten.dk"-mand og sige det til mig, og så vil jeg self lade være :) (Selvom det er lidt sent nu ;))
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:24 #8
Serveren står på en 2mbit linie fuld duplex (serverpark) :)
Men igen, ved en alm. hjemmeside er det vel ikke et problem? :)
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
08. april 2002 - 15:27 #9
ja ja det er selvfølig også rigtigt.
Det var heller ikke min mening at vise tænder. ^_^

Jeg har selv gået med iden om at tilbyde gratis webhosting, men jeg vidste ikke rigtigt HVORDAN jeg skulle lade folk vide det.
Avatar billede startfirma Nybegynder
08. april 2002 - 15:29 #10
Jeg tolker reglerne således at man ikke må poste ligegyldig reklame for brugerne på eksperten, og det kan man jo ikke sige dette er :)

Godt initiativ Bitmand :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:29 #11
Tja .. jeg hoster lige pt. 10-15 domæner, kun for folk jeg kender. Men det slog mig at måske andre kunne være interesseret :)
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:31 #12
Startfirma > Takker :)
Det kræver jo ikke det store, og når min server alligevel står og keder sig, må den hellere få lidt at lave :)
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:34 #13
På den anden side, det er jo slet ikke sikkert der er at marked for dette område, der findes jo allerede en del gratis hosting services.
Og hvorfor skulle folk så vælge mig som privat person? :)
(nu er det mig der stiller spørgsmål ;))
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. april 2002 - 15:38 #14
du har ret i at der er en del der udbyder gratis plads, men der er nu ikke så mange igen der tilbyder det for domæner, så mon ikke der skulle være en mulighed for at få lidt "kunder i butikken" :-)
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:41 #15
ztyxx:
Jeg kan ikke lide at kalde dem kunder ;)
Anyway, mht. domæner, så er det ikke et problem, men jeg kan ikke selv køre DNS, så folk skal bruge gratisdns.dk (det bruger jeg selv til alle mine domæner). Jeg hjælper dog gerne med at få sat gratisdns.dk rigtigt op :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. april 2002 - 15:41 #16
det var nu også derfor jeg satte dem i anførselstegn :-)
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:43 #17
Ahhh.. "Min fejl"..
(Hvis du forstod sådan en lille en ;))
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 15:44 #18
Desuden kører jeg ikke mailserver, men jeg forwarder gerne mailen til en anden email adresse på dit domæne :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. april 2002 - 15:44 #19
hehe
Avatar billede praetorian Nybegynder
09. april 2002 - 15:47 #20
DIt alternativ virker bedre end fx Freepaq idet at du selv bruger serveren og derfor har motivation til at holde den kørende :-).
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. april 2002 - 15:55 #21
Klart :)
Og jeg kan også tillade mig at sige fra, så hvis vi når så mange domæner/websites at linien/serveren begynder at blive belastet, så stopper jeg for tilmeldinger, så serveren vil aldrig kører så dårligt som f.eks. FreePaq :)
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
24. april 2002 - 14:28 #22
jeg er igang med en hjemmeside og vil spørge om man kan få 300 mb til en hjemmeside i samme kategori som den der demospasser....dog ingen porno på min...
Avatar billede bitmand Nybegynder
24. april 2002 - 14:34 #23
Smid en mail til: lars@bitmand.dk  og lad os snakke om hvad du skal bruge 300mb til!
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 23:06 #24
Er dit tilbud stadig åbent ???.
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
15. maj 2002 - 12:45 #25
har sendt en mail til dig.....
Avatar billede bitmand Nybegynder
15. maj 2002 - 12:48 #26
Ja, men jeg kunne ikke skrive til din email adresse.
Anyway, min server vil ikke kunne klare at hoste film/video, desværre.
Men får jeg bygget mig en større og federe server skal jeg nok have dig i tankerne.
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
15. maj 2002 - 23:06 #27
ok..danke ellers...
Avatar billede d34c0n Praktikant
15. maj 2002 - 23:07 #28
er der mulighed for uploading af filer via software?
Avatar billede bitmand Nybegynder
16. maj 2002 - 09:30 #29
Hvis du mener om der er FTP adgang, så ja.