Avatar billede ti-30xa Nybegynder
08. april 2002 - 12:50 Der er 23 kommentarer og
5 løsninger

Computer Cafe... Hjælp.

Hejsa...
Jeg har gået og tænkt på, at starte en lille computercafe eller netcafe eller hvad man nu skal kalde det op, op i min by...

Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer igang...?

Så hvis I har links til nogle sider, hvor man kan læse om sådan noget eller selv vidste noget.. Ville det være perfekt...!

På forhånd mange tak..
Avatar billede radcon Nybegynder
08. april 2002 - 12:52 #1
Du kan læse noget om det her:
http://www.alfanexus.dk/
og her
http://www.netclub.dk/
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. april 2002 - 12:53 #2
Jeg er ekspert.. har være med til at starte to som har kørt fint... og skal i gang med den 3.

du skal bare lige regne med at det minimum koster 500.000 kr at starte en netcafe...

så er du advaret-...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. april 2002 - 12:55 #3
Radcon..

ved ikke om det er smart at linke til en netcafe som har rygte for4 at være skalkeskjul for en hash-klub...
Avatar billede startfirma Nybegynder
08. april 2002 - 12:58 #4
Du kan prøve at spørge ham her i denne tråd på www.startfirma.dk . Han har måske allerede dannet sine første erfaringer :

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=92&pg_name=alle&kat=1529

Du skal selvfølgelig også være velkommen til at stillet et nyt spørgsmål :) Det være sig om alt vedr. det at være iværksætter og dermed blive selvstændig erhvervsdrivende fx jura, økonomi, marketing etc.)

Jeg ønsker dig alt mulig held med projektet

Mvh Henrik
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. april 2002 - 13:06 #5
og det dummeste man kan gøre er at LÅNE penge til det, da godt kan tage noget tid at få cafeen op at køre og du derfor kommer til at have mange STORE udgifter mht tilbagebetaling af lån...
Avatar billede radcon Nybegynder
08. april 2002 - 14:33 #6
therealyoda  det viste jeg godt nok ikke.

Jeg gik bare ind på google.com og søgte efter en hjemmeside der hjalp dem til at åbne en ny virksomhed.
Avatar billede startfirma Nybegynder
08. april 2002 - 14:38 #7
Det med om at låne penge er en dårlig idé, vil jeg godt stille mig tvivlende over for. Ingen starter noget op gratis. Selvfølgelig skal der laves en forretningsplan som en analyse af mulig indtjening, men det kan sagtens ende med at det er bedre at låne end ikke at låne. Det findes der et utal eksempler på :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bromer Nybegynder
11. april 2002 - 08:03 #8
Jeg ville bare lige slynge en lille bemærkning ind. Jeg synes det er kewl, når man kan bestille pladser på en netcafe på deres hjemmeside. Det skulle du måske overveje :)

/Rune
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
12. april 2002 - 12:04 #9
therealyoda > Hvor ligger de cafeer ? Er det sådan så du har et icq nummer?

-jonas
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
12. april 2002 - 12:08 #10
du kan fange mig på icq 17571515 eller telefon 40 81 99 55
Avatar billede firehat Nybegynder
03. maj 2002 - 17:15 #11
net-x.dk
netcentret.dk

to netcafe'ers hjemmesider!
Avatar billede adamga Nybegynder
05. maj 2002 - 18:04 #12
En anden ting der er også er en god idé at overveje, er hvilket program man skal bruge til at styre selv caféen. Jeg er selv afdelingsleder på Cafe Snabel A i Holte og vi har med stor succes brugt programmet SmartLaunch (http://www.smartlaunch.dk). Så vidt jeg ved er programmet danskudviklet og kører på en del caféer inde i kbh.
Avatar billede adamga Nybegynder
05. maj 2002 - 18:04 #13
deres hjemmeside er nu http://www.smartlaunch.net... har jeg lige fundet ud af... =)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. maj 2002 - 23:00 #14
der er så bare en hel del sikkerhedshuller i smartlaunch....  det anbefales derfor at bruge firenet... som desuden også er billigere...
Avatar billede adamga Nybegynder
06. maj 2002 - 00:41 #15
therealyoda >> hm, jeg synes da ikke vi har oplevet nogle sikkerhedshuller under vores brug af smartlaunch... hvilke tænker du da på ?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
06. maj 2002 - 07:10 #16
Den computer cafe jeg normalt spiller på har et totalt latterligt system...hvis vi havde lyst kunne vi fucke hele cafeen op via. deres admin system vi så nemt som ingen ting har fået adgang til...dog gør vi det ikke ;)

-Jonas
Avatar billede adamga Nybegynder
06. maj 2002 - 11:11 #17
freefreelancer > Må man spørge om det er smartlaunch den kører ?  det er jo ikke særlig betryggende hvis folk kan f***e det hele op, vi har dog ikke haft nogle episoder...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. maj 2002 - 11:50 #18
nu vil jeg jo ikke lige udlevere de huller her da jeg nok ikke er den eneste på eksperten som også kommer på netcafeer... meeeen... mener der er nogen, med mindre de har fået rettet dem i en nyere version...

desuden er der regnskab i firenet som "holder" overfor told og skat.. det mener jeg ikke regnskabet i smartlaunch gør...

en anden fordel der er ved firenet, er at den kan customizes så den ikke ligner firenet.. dvs.. man kan skifte alt grafik i firenet..

men det er jo smag og behag..
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
06. maj 2002 - 11:53 #19
Kan ikke huske hvad det hedder men det hele er i lyseblå nuancer..tror det er standard setup!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. maj 2002 - 12:01 #20
freefreelancer....hvad er det for en cafe i plejer at spille på?
Avatar billede bodekaer Nybegynder
06. maj 2002 - 12:35 #21
Hej alle,

TheRealYode, du har tydeligvis ikke styr på hvad du snakker om. SmartLaunch systemet koster for det første halvdelen af hvad firenet gør.

Desuden er regnskabs modulet mere udbygget der samtidig holder styr på hvor lang tid medarbejdere har arbejdet, og derefter udregner månedslønnen automatisk.

Derudover findes der ingen sikkerhedshuller i SmartLaunch! Nævn et og det bliver rettet indenfor en dag. Det er vores politik.

Desuden kan jeg røve at SmartLaunch bliver udgivet i en ny version indenfor den næste uge, hvor der er implementeret et hav at nye funktioner. Følg derfor med på www.smartlaunch.net, tilmeld dig nyhedsbrevet, og bliv den første der modtager nyheden om den nye version, samt de nye priser!

Mvh. Michael Bodekær Jensen
SmartLaunch

(og yoda, vi ved jo godt at du er ven af gutten som har lavet FireNet! :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. maj 2002 - 12:54 #22
1. prisen.. det sidste jeg hørte fra smartlaunch, var en pris på 600 pr klient...

2. er der komplet logging af hvad der foretages af rettelser i regnskabet ? og bliver ALTING lagt i regnskabet ?..

3a. har du tid til at opdatere smartlaunch på alle dine kunder på en dag..
3b. er alle opdateringer til smartlaunch gratis ?
3c. ind i word.. open document.. rename et par filer.. og vupti.. så er der sgu adgang

4. det er jo ikke muligt at kommentere ud fra fremtidige versioner, men kun ud fra nuværende..

5. du må da indrømme at firenet kan tilpasses den enkeltes cafe mere en smartlaunch...

6. ja.. jeg kender ham som laver firenet.. men sgu ikke meget bedre end jeg kender dig...  men det er vel så også i princippet ligemeget hvem jeg kender..

7.. selvom det måske kunne lyde sådan.. så er det ikke en mudderkastning jeg er ude på at starte.. jeg synes smartlaunch ser FEDT ud.. helt bestemt.. men foretrækker dog stadig firenet..  Desuden er jeg ikke ude på at fortælle nogen hva de skal bruge.. jeg levere bare nogle argumenter FOR at bruge firenet.. ligesom bodekaer leverer argumenter FOR at bruge smartlaunch..  og ligemeget hvor meget jeg kender ham som laver firenet, så får jeg sgu hverken provision eller lignende.. så i princippet er jeg sgu ligeglad med hvem der jkører med hvad !
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. maj 2002 - 12:56 #23
desuden er det hermed fastlagt (over icq) at den cafe freelancer plejer at spille på (navn nævnes ikke, da det er unfair overfor pågældende cafe), kører med "cybercafe pro" som.. (og det tror jeg nu også bodekaer er enig i) er et SKODSYSTEM!
Avatar billede bodekaer Nybegynder
06. maj 2002 - 13:17 #24
Svarer lige kort:

1. den nye pris er ca. 300 DKK
2. Ja
3a. SmartLaunch opdateres automatisk
3b. Ja
3c. Der fik du mig :) Men FireNet har samme prob.
4. Ja
5. Med at man kan ændre baggrundsbillede?
6. Som jeg forstod det var han en af dine "nærmere" venner?
7. Ok
(8.) Ja, og jeg fatter ikke folk stadig idag køber CyberCafePro :)

Men som du siger, så lad os nu ikke starte en mudderkastning :) FireNet satser alligevel på en anden kundegruppe end SmartLaunch gør.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. maj 2002 - 14:05 #25
1-4 afsluttet
5 så vidt jeg ved kan du vist ændre mere en baggrundsgrafik i firenet, men ok..
6 næe..
7 afsluttet
8. enighed gør stærk..
(9) hvem satser på hvad ?
Avatar billede bodekaer Nybegynder
06. maj 2002 - 14:07 #26
FireNet satser på Danmark, vi satser hovedsageligt på udenlandet. Men tager selvfølgelig hvad der kommer i DK :)
Avatar billede firehat Nybegynder
06. maj 2002 - 14:13 #27
gidder ikke have mail herfra mere! hehe...
Avatar billede win-x.dk Nybegynder
22. maj 2002 - 10:30 #28
jeg kan hjælpe dig jeg kan skaffe Nye super computere Billigt jeg har arbejedet på en net cafe i 1år