Avatar billede rene2u Nybegynder
08. april 2002 - 12:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kode så søgemaskiner ej søger sides indhold

Hej Experter

Jeg ville gerne om der er en god og velfungerende kode som man kan skrive i sit html på siderne, således at de forskellige søgemaskiner ikke finder ord og navne som fremkommer på sidens indhold.

Hvad kan man gøre ?
Kan man skrive den i sit framesæt så den evt. gælder for hele sitet ? eller ska den nævnes på hver af siderne.

/rene2u

Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 12:23 #1
På denne adresse http://www.metamaten.dk/ kan du få generet relevante meta koder og få forklaring på dem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. april 2002 - 12:36 #2
<META NAME="Robots" CONTENT="NONE">
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. april 2002 - 12:40 #3
hmmm.."Fortæller hvordan en robot (søgemaskine), der vil indeksere dit dokument, skal forholde sig. 99% af søgemaskinerne respekterer denne kode."
det lyder da rimeligt... !? men skal det tilføjes alle sider !?

hvordan resettes så de søgemaskiner den allerede har infoen registeret ?

/rene2u
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 12:43 #4
Du skal blot skrive koden på index-siden.
Du kan ikke resette søgemaskiner. Kun fortælle hvad de skal gøre for fremtiden.
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. april 2002 - 13:13 #5
oki.. dvs. at jeg bliver nød til at omdøbe de enkete sider... således at søgemaskinernes tidligere resultat ikke linker til mine sider længere...
(bliver de data stående i de søgemaskiner ?)

/rene2u
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 13:15 #6
Ja, data bliver stående indtil roboten kommer forbi dit domæne næste gang og får ny information.
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. april 2002 - 13:31 #7
hmmm. oki.. dvs. at jeg bliver nød til at omdøbe de enkete sider... således at søgemaskinernes tidligere resultat ikke linker til mine sider længere...
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 13:36 #8
Ja
Avatar billede hmm10 Nybegynder
09. april 2002 - 15:55 #9
- Hmm der er vist en, som har 'dårlige ting' på samvitigheden, hva'? - Man 'lukker kun sine sider fra andre' hvis man vil skjule noget :)
Avatar billede rene2u Nybegynder
09. april 2002 - 16:39 #10
hmm10 / Overhovedet ikke, der er der intet galt med at hindre søgemaskiner at finde ord og navne som man skriver på sit site..............  så der er du helt galt på den.............  uden at gide at forklare DIG hvoffor det ikke er relevant i denne sammenhæng/situation, (koncentrer dig om noget du ved noge om)

/ren2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
09. april 2002 - 16:52 #11
hmm10 /  forsat.......men ok så skal du have historien jeg er såmænd ved at hjælpe min kæreste med at udfærdige en hjemmeside med hendes slægtsforskning, af forskellige familienavne, og det er ikke ønskbart for alle i de forskellige familier at "blive publiceret" på nettet, således at deres families historie dukker op tilbage til år 1450.... blot ved at søge på deres navn. Sitet er udelukkende for familierne med direkte link til forsiden. (Hvor dårlig samvittighed tror du vi har... ? )

Er der mere du vil vide............? (så kan du jo selv prøve at stille ? på ekspereten) jeg kan se du er ny her på eksperten.... men du lære vel nok at lade være med at komme med dumme kommentarer til andre folks seriøse spørgsmål

/rene2u
Avatar billede spe Nybegynder
09. april 2002 - 17:05 #12
Har du fået den hjælp du har brug for?
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2002 - 19:04 #13
<ole>
Tjahhhh, så har vi Ekspertens fladpande nummer 1 på banen igen!
rene2u >> Hvornår begynder du at fatte, dine ringe sociale færdigheder kun bringer dig ud i skænderier?

Det kan godt være hmmm10 ikke har været så længe på E, men du bliver da nødt til at pege på dit minisite, for overhovedet at få folk til at tro på, du i det mindste har *alderen* til at være voksen ... og jeg må - udfra den opførsel, du plejer at lægge for dagen på dette sted - formode, der ikke er mange af de oplysninger, der er rigtige.
Det er i hvert fald ikke nogen god reklame for din sociale habitus, hvis de vitterlig *er* rigtige!
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2002 - 19:06 #14
En enkelt reference til, hvad jeg taler om:
  http://www.eksperten.dk/spm/182377
Avatar billede rene2u Nybegynder
12. april 2002 - 12:44 #15
lol.... olebole du er simpelthen for dum til mig... så dig gider jen nu ikke bruge mere krudt på.. få dig et liv... du blev da ellers slem stille efter min opsang på det spørgsmå du selv referer til... Fjols !

/rene2u
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2002 - 18:23 #16
"opsang"...?!?!?!! Nærmere "opkast"...!  :oD
Jeg opgav ... der må være grænser for tålmod. Vi var flere brugere, der samtidig sad og snakkede om spørgsmålet over ICQ - og vi blev faktisk *dybt* overraskede over, hvordan du kunne aggere sådan, når dit minisite afslører dig som en med alderen til at være voksen.
Det er padder som dig, der jager seriøse brugere af dette site væk. Synd for Eksperten og synd for de andre brugere - men med utilpassede dampbørn som dig går det hastigt tilbage for sandkassen her.
Jeg behøver ikke få et liv ... det *har* jeg skam. Men du burde nok få noget professionel hjælp, Bassemand  ;o)
Avatar billede rene2u Nybegynder
12. april 2002 - 20:40 #17
pudsigt nok... men vi er ligeledes flere som syntes at din optræden her på E, er i sådan en grad under lavmålet, så det er ikke værd at kommentere yderliger.... forvent ikke flere kommentarer herfra, og hold dig venligst væk fra mine spørgsmål fremover............ NØRD !
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2002 - 23:02 #18
Det vil jeg absolut gøre. Jeg agter hermed helt og aldeles at holde mig fra Eksperten fremover!
Jeg er ligesom store dele af dette forums 'rygraden' hamrende træt af det hastigt faldende niveau og visse brugeres sociale handicaps. Mange har allerede forladt E og andre er på vej. Nu er turen kommet for mig.
rene2u, må jeg ønske dig tillykke med din nyerhvervede status som:
'Idioten, der endelig fik olebole til at forlade Eksperten ... for good'.
Avatar billede rene2u Nybegynder
13. april 2002 - 11:39 #19
Lækkert......... så skulle du på din vej måske se om du kunne finde andre på din ven som du kan forulempe... pøj pøj.. (du kunne jo tage et smut forbi http://www.pennevenner.dk/ og se om du skulle have held der, ellers er sidste udvej vel for dig http://www.hosp.dk/BBHpsyk-E.nsf/ResponseDokumenter/7AE21C0C52FFCCA3C1256A23003056F2 .... go tur ;-D
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2002 - 18:55 #20
rene2u >> Det er aldrig sket før, at jeg har betegnet en bruger på Eksperten som 'et dumt svin'.
I dit tilfælde vil jeg afgjort gøre en ubetinget undtagelse: Du er et *ultimativt* dumt svin ...!!!

Her er lidt læsning for dig og andre:
  http://www.eksperten.dk/spm/197690

...og måtte guderne derefter fylde din røv med kløende bylder og lade dine arme skrumpe ind!