Avatar billede dj_akusy Nybegynder
08. april 2002 - 11:17 Der er 10 kommentarer

Problemer med en HP Deskjet 845C som en netværksprinter

Jeg har et problem med min HP Deskjet 845C, problemet består i at når jeg installere printeren på den ene maskine, som en netværksprinter, vil den hver gang jeg vil skrive ud på den, skabe en forbindelse ud til internettet. Dettet sker kun første gang man prøver på at udskrive efter opstart, når man har trykket annuller den første gang, spørger den ikke om en forbindesel næste gang jeg vil skrive ud. Jeg kører windows 98 på begge maskiner, håber der er nogen derude der kan hjælpe mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 11:41 #1
har du prøvet at sætte udskriftprocessoren til RAW
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 11:42 #2
Tag egenskaber for printeren, under Avanceret finder du udskriftprocessoren
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 11:44 #3
det skal ske på den maskine hvortil printeren er tilsluttet, ikke den der er koblet til over netværket.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. april 2002 - 11:45 #4
Du har ikke en personlig firewall installeret (f.eks. ZoneAlarm Pro) på PC´en, hvor printerens ip-adresse ikke er indeholdt under "betroede" sites?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 11:53 #5
ZA ville så nok spørge om den må tillade ip at gå ud
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. april 2002 - 11:55 #6
køre du med faste IP adresser elle dynamiske (DHCP), hvor de selv henter en IP adresse?
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
08. april 2002 - 12:59 #7
Jeg har nu prøvet at sætte den til RAW, men uden held. Jeg har ikke nogen firewall installeret, da det er et lokal netværk jeg sidder på. Det er maskinen der er på internettet, jeg skal skrive ud fra. Printeren står ved en anden maskine som ikke er koblet op til internettet. Maskinen som er på nettet har jeg givet ip 192.168.0.1 og maskinen med printeren har ip 192.168.0.2 Min internetforbindelse er en ISDN?? Jeg ved ikke om det hjalp noget?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 13:03 #8
har de 2 maskiner overhovedet forbindelse over lokalnettet, det virker i sådan.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 13:03 #9
det virker ikke sådan - even
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
08. april 2002 - 13:25 #10
Ja ja, testsiden bliver også godt nok skrevet ud, på printeren ved den anden maskine. Men den vil bare skabe den forbindelse til internettet, det er jo en smule iriterrende.