Avatar billede sbn Nybegynder
08. april 2002 - 10:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

linieafstand .... ?

tjae ... ved godt det er noget man absolut ikke bør ændre på  ...  - men da jeg ligger under gruppepres fra 6 andre er jeg vist nødt til det ....

Hvordan ændrer jeg på linieafstanden i et latex-dokument (winedt/miktex install)

mvh
Søren
Avatar billede radcon Nybegynder
08. april 2002 - 17:30 #1
Hvad er et latex-dokument?
Avatar billede bromer Nybegynder
08. april 2002 - 20:16 #2
\linespread{facter}

Den sætter afstanden af dine liner til <facter>... Du kan bruge factor 1.3 altså "\linespread{1.3}" for 1½ linieafstand og factor 1.6 for dobbelt. I (La(TeX er default spacing 1.

radcon>
Et dokument der indeholder LaTeX formateringskode. Se eventuelt http://www.physics.udel.edu/~dubois/lshort2e/lshort2e.html
Avatar billede sbn Nybegynder
09. april 2002 - 08:36 #3
takker ... !
Det var lige hvad jeg skulle bruge ;-)