Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. juni 1999 - 23:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Rotation...???

Hvordan får man noget til at rotere en passende mængde i forhold til længden af stykket objektet har tilbagelagt?
Altså hvis man foreksempel har en bil som kører et vist stykke, hvordan får man så programmet til at rotere hjulene om sin egen akse så det kommer til at se ægte ud. Et andet eksempel er en rullende sten... Nogen der ved hvordan man gør det??? Bruger man dummies???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 03:44 #1
der er sikkert ingen på eksperten der ved det
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. juni 1999 - 10:32 #2
Nej det tror jeg heller ikke...... Hvor helvede er MAX folket henne... De er da i hvert fald ikke på eksperten... :(
Avatar billede zane Nybegynder
20. juni 1999 - 11:43 #3
Jeg vil mene at det må være et spørgsmål om 'feeling'.
Altså må du selv forsøge dig med hvor mange omgange hjulene skal rotere i forhold til den tilbagelagte distance.

Ja en Dummy vil være udemærket til opgaven, da du kan 'linke' hjulene parvist til en dummy. dvs. forhjulene til én dummy, baghjulene til en anden.
Det vil være en klar fordel at placere Dummy'en til forhjulene centreret i forhold til motoren, set i 'top-wiev', da du så kan dreje hjulene med den også (ved svingning til højre eller venstre).

Jeg håber mit svar kan være til en vis hjælp.

Mvh. JFK
NB!
MAX-folket findes, nogle enkelte af os også på eksperten ;)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. juni 1999 - 13:03 #4
Ej hvor fedt... Jeg troede at jeg var helt alene... :)
Nå men mange tak fordi at du gad svarer, og det virker fint, så du får pointene... TAK!!! :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. juni 1999 - 13:05 #5
Forresten zane, hvordan får man dem til at rotere om sig selv... Altså nu har jeg linket som du sagde, og det virkede fint nok, og det esr også rigtigt ud, men hvordan får du hjulene til at rotere???
Avatar billede zane Nybegynder
20. juni 1999 - 20:48 #6
Du skal dreje den Dummy du har linket hjulene til, jeg glemte vist at nævne at det er ret vigtigt at du placerer dummy'en sådan at, dummy'ens og hjulenes centerpunkt (set i 'left/right wiev' er ens, så får de den samme omdrejnings-akse, og derved kan du dreje hjulene ved at dreje dummy'en.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. juni 1999 - 20:50 #7
Ok, mange tak... :)
Avatar billede dave Nybegynder
22. september 1999 - 21:07 #8
for fat i et plugin... kan slf. ikke huske hvad det hedder....fuck.. naa jeg skriver det senere :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:21 #9
det du gør er at bruge noget der hedder expression-controllers. det er en af de stærkeste features i max. du har her mulighed for at for at benytte funktionere (feks cos(x)) eller hvad du ellers skulle have lydt til. feks. lad julet rotere 2 omgange, når det og det objekt har flyttet sig x antal enheder.
det tager lidt tid at forklare, men du skal være velkommen til at skrive til mig (bedst at bruge jepper@worldonline.dk)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:18 #10
jeg har lavet en lille scene, med en itermistisk vogn der følger et spor, mens "hjulene" drejer rindt. du kan sende mig din email-adresse... så sender jeg den til dig, med lidt forklarende tekst.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:31 #11
jeppejeppe>>> Det lyder fint, send den til i11uzion@yahoo.dk
har du ICQ???
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:43 #12
jep... det har jeg da.
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. oktober 1999 - 22:01 #13
hvaaaaa.... i11uzion er du i live eller hvad ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
31. oktober 1999 - 12:42 #14
jojo, men jeg har ikke set dig online endnu..... :)
Avatar billede roslev Nybegynder
10. juli 2000 - 04:29 #15