Avatar billede melvis Nybegynder
19. juni 2000 - 17:48 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

CYBERCITY!! ALLE KIG HER! om xDSL/ADSL

Dette indlæg er for jer som står i en situation om at i har fået af vide af cybercity at der ikke er kobber nok på bopælen, så har jeg spurgt CC om en række spørgsmål, og de har været så flinke at svare. Så jeg briger her Min mail og der svar, da jeg synes i også skal have en mulighed for at høre det.

/selvtak

Brevet:

Hejsa.
Jeg er nuværende Flat64 Kunde hos jer. Og er blevet tilbudt Xdsl af jer 2 gange nu. Men 1.
første gang fik jeg af vide via et brev fra jer,
at i måtte anullere min ordre da der ikke var kobber nok til råddighed på bopælen.
Men nu er det at jeg gerne vil vide konkret hvad det er for noget det der med kobber.
Og hvornår jeg kan forvente om det bliver lagt herned eller om det over hovedet kommer.
Og er der noget med at hvis vi er nok der vil have det,
skal/vil TeleDanmark lægge det ned herunde? , er lidt ekstra intereseret da,
jeg synes det er tåbeligt at skulle betale lige så meget som ved en 512/128 linje hos jer.
En trøst på såret kunne evt. være at lukke begge linjer op,
hvis det altså er en umulighed at få det her ude. Så har vi da i det midste 128 ;-) .
Altså kort og godt:
Hvad er det er der med kobber?
Kommer det herude?, hvis hvilken tid, bare ca.
Skal TeleDK lægge det ned, hvis vi er nok der vil have det?
Vil det blive taget op at åbne begge linjer for de uheldige der bor i et ramt område?`

Med Venlig Hilsen
Dennis Jørgensen

SVARET:

Hej Dennis

Tak for din henvendelse.

Det med om der er kobber nok betyder, simpelt forklaret, om der er kapacitet nok på din telefonlinie.. altså, om den kan klare den trafik der kommer igennem, når du kører ved så høj hastighed.

Vi kan desværre ikke svare på om der kommer ekstra kobber, da det er noget som TeleDanmark bestemmer, men efter al sandsynlighed så kommer det ikke ud til dig.

Jeg er ikke sikker på om TeleDanmark er forpligtet til at lægge disse kabler ned, hvis i er nok der vil have det. Der må du nok hellere rette henvendelse til TeleDanmark, eller måske Telestyrelsen.

Jeg kan desværre ikke svare på om der bliver åbnet for begge linier til ISDN for de uheldige af vores kunder, men jeg er sikker på at det er noget som bliver overvejet.

Med venlig Hilsen
Cybercity

PS. Har i andre spørgsmål til CC så kan de fanges på:
33339496 eller cybercity@cybercity.dk

Håber det var til hjælp for nogen

Forsat god dag og fuck der er varmt :-)

Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juni 2000 - 19:05 #1
tjaa det er godt nok for lamt at CC ikke kunne svare på de 2 sidste... men tak for din research!
Avatar billede fagbog Nybegynder
19. juni 2000 - 21:33 #2
Melvis & andre afviste cc kunder -->

Gå Woldonline og bestil det der.
jeg har bestilt 256 /256 kb vel Wol
til kun: 395,00 pr Måned
de låner dig en router fra cisco ( 677 )

er der ikke kapicitet til det iform af kobber
vil wol bestille det ved tdm.

Jeg har talt med tdm´s projektafdeling og
de har meddelt mig at hvir wol bestiller det
vil det blive monteret uden regning,

Det eneste der ikke kan lade sig gøre er hvis
centralen i nærheden af dig ikke har
kapacitet nok, dvs kobber
Du kan ikke stole på den søgning af tlf nr
hos wol & cc, da de kun oplyser hoved central
det kan sagtens lade sig gøre at del centralen ikke har kapicitet nok.

Skal tdm til at lave det,
så vil koste tdm ca 1,5 Mill kr.
pr. central

Mvh

Henrik Mardov
Fagbog
Avatar billede larz Nybegynder
19. juni 2000 - 22:21 #3
Lige en anden ting til CC:

ville gerne ha' at vide hvor deres i Central ligger i Haderslev for at kunne se om jeg ligger for langt væk !!!

SVAR fra CC:

Dette må jeg ikke oplyse dig om.
Det er faktisk en statshemmelighed. I tilfælde af krig er det udsatte mål.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juni 2000 - 22:40 #4
damn HVORNÅR kan man få en ordentlig internetforbindelse som er hurtigere end ISDN og som virker i hele landet og som er billig? jeg synes gang på gang at vi bliver fuppet så meget af de skide tlf/internet selskaber
Avatar billede fagbog Nybegynder
19. juni 2000 - 22:43 #5
Larz -->

Ring til TeleDanmark Kort afd.
og spørg om i hvilken afstand du ligger i
forhold til centralen.

Mvh

Henrik mardov
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 2000 - 00:09 #6
det hjælper ikke noget når hverken CC, WOL eller TDK siger at de har nogen planer om at opgradere min central
Avatar billede mora Nybegynder
20. juni 2000 - 07:48 #7
Wol kan lave et galvanisk kredsløb, det bruger ikke kobber men er lidt dyrere.

Jeg har bestilt en kobber linje hos WOL, og fik den for 3 uger siden, nu venter jeg bare på den router(har brokket mig 6 gange :))
Avatar billede einstein Nybegynder
20. juni 2000 - 17:07 #8
esben>>Parabol dækker da hele landet......
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 2000 - 17:54 #9
parabol er noget shit... og totalt dyrt... og kræver for meget hardware ekstra
Avatar billede einstein Nybegynder
20. juni 2000 - 20:26 #10
smagssag
Avatar billede mora Nybegynder
21. juni 2000 - 09:59 #11
Nu får jeg vist snart min router, i går fik jeg et Track'N'Trace nummer til PostDK :)
Avatar billede Jacob A Nybegynder
21. juni 2000 - 15:35 #12
Hvor er det rart at se at man har lidelsesfæller.

følgende vil der lige blive lukket lidt galde ud:

Nu er det 7 uger siden at jeg bestilte fast forbindelse hos CC.

Hos WOL, hvor jeg tidligere havde bestilt, fik jeg at vide at der ikke var nok råt kobber.
Det var jeg lidt skeptisk overfor, så jeg besluttede at checke CC ud - som på daværende tidspunkt havde et godt tilbud.

Nu har jeg rykket 4 gange hos CC og ikke fået noget konkret svar.

Nu har jeg netop talt med en Jeanette på deres kundeservice, som først kunne oplyse at nu var "modemmet" sendt.

På spørgsmålet om hvornår "modemmet" var sendt var svaret: [tøvende] øhh... jeg kan se at det ikke er sendt endnu.

Men ifølge hende skulle det blive sendt i løbet af de kommende 2 uger - alt efter travlhed......

Så er der altså nok råt kobber, spurgte jeg hende.
"Ja der er nok råt kobber" svarede CC kundeservice-medarbejderen.

Se nu siger min intuition mig at CC ikke arbejder for at imødekomme mine ønsker, men snarerere på at holde mig hen med snak indtil de har lyst til at tjene penge på mig.

Men kommer de til at tjene penge på mig? eller sender de mig et brev om at det alligevel ikke kan lade sig gøre at oprette en fast forbinelse p.g.a. for lidt råt kobber, når jeg har ventet i 2 måneder eller længere.

Jeg vil væde på at jeg får en besked fra CC om at der ikke er nok råt kobber.

Er der nogle der har lyst til at væde?
Avatar billede einstein Nybegynder
21. juni 2000 - 17:02 #13
3 point på at der er nok kobber!
Avatar billede mora Nybegynder
22. juni 2000 - 13:43 #14
Jeg fik faktisk min router i går, nu har WOL bare "lige glemt" at sende mit brugernavn, password, og en instruktion til opsætningen med, "Den har du i morgen, hvis ikke postdanmark strejker".
FEDT - Jeg tager på ferie i morgen :(

>>>jajajacob WOL kan lave galvaniske kredsløb uden kobber...
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juni 2000 - 02:09 #15
Det er uhyggelig læsning alt det her, men vel ikke særligt overraskende? De lover (næsten) alting, men kan ingen ting. - Tænk tilbage på tiden op til jul: rigtig mange "fede" reklamer for ISDN til kr. 995,00. Og 5. juledag var prisen kr. 495,00, der er garanteret mange som har følt sig røvrendt. Og nu reklameres der kraftigt for xSDL, så Teledanmark m.fl. påny kan tjene penge på de samme kunder som hoppede på ISDN. Jeg hoppede på Stofanet, som jeg er rimelig tilfreds med, men det er jo desværre for mange af Jer ikke muligt, da Stofa kun er repræsenteret i nogle byer i Danmark.
Avatar billede Jacob A Nybegynder
23. juni 2000 - 14:26 #16
Ja, uhyggen spreder sig.
I gårsdagens nummer af Politiken, fik TDK en bejmand - de skulle være ansvarlige for at forhale bestillinger hos komkurrenterne.

>>>einstein, oddsene er ændrede, men jeg tror at du snart får 3 point, idet jeg netop er blevet ringet op af CC. Jeg fik at vide at d. 29/6, kommer der en teknikker forbi og installerer.
Avatar billede einstein Nybegynder
23. juni 2000 - 16:30 #17
*hurra*.....
Avatar billede boney_m Nybegynder
16. juli 2000 - 10:57 #18
Jeg ved ikke om dette emne efterhånden er uddebatteret, men jeg vil alligevel knytte en kommentar til.
Jeg bestilte selv CC højhastighedesforbindelse i december sidste år, og fik at vide at centralen ville være klar i første kvt. 2000. Det blev den i maj, og jeg fik brev om at forbindelsen ville blive etableret den 31. Fedt nok.
Et par uger efter fik jeg den obligatoriske besked: ikke nok kobber :(
Men - en annonce i ComputerWorld fra TDK tændte mig igen. Jeg tænkte at nu ville jeg faneme vide hvad dette med ikke nok kobber betød, og ringede til den. Det skal lige siges at de tilbød 256/128 for 399,- mod CC's 495 for 128/128.
TDK svarede at det ikke var noget problem hos dem, da de jo selv havde kablerne der skulle bruges. Internetudbyderne skulle have adgang til et ekstra kabel, for ikke at overbelaste teletrafikken :)
Så efter kun 2 uger fik jeg min forbindelse fra TDK, og den sparker simpelthen bare røv! Jeg har uden ekstra udgifter ud over en hund pr. md. mulighed for at opgradere til 512/128 :) og så nærmer vi os prisen frs CC, men langtfra hastigheden! Det var da en solstrålehistorie, hva? :)
Avatar billede mora Nybegynder
16. juli 2000 - 11:09 #19
I øjeblikket er der mange, der er i gang med at samle underskrifter ind, mod at TeleDanmark kan tilbyde kobber, på de nuværende ledninger, og andre ikke kan.

Men om det hjælper ved jeg ikke, jeg har selv, langt om længe, fået WOL ADSL 256/256 KBit, og det kører helt fint, men det tog jo lige 7 uger fra bestillingen, lidt surt når linjen blev leveret 3 uger efter bestilning.
Avatar billede larz Nybegynder
16. juli 2000 - 15:04 #20
mora >> koster det noget at få leveret en linje??
Avatar billede mora Nybegynder
16. juli 2000 - 15:51 #21
Ikke hos WOL hvis du maks skal have 512/512, derover koster det mellem 1000 og 3000 mener jeg.
Men du kan tjekke deres priser ud på http://services.worldonline.dk/bestil/xdsl/
Avatar billede mora Nybegynder
16. juli 2000 - 15:52 #22
Nå, øv.
Det koster i oprettelse over 256/256 :(
Det koster nok også hvis du skal have et galvanisk kredsløb.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. juli 2000 - 21:08 #23
hvad med bare at gå ind og kigge i selv i stedet for at chatte her?
Avatar billede mora Nybegynder
16. juli 2000 - 22:52 #24
>>>cyberesben Du kunne jo bare afmelde dig spørgsmålet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. juli 2000 - 23:03 #25
kæft, jeg kigger med for at få interessant nyt som jeg ikke kan få andre steder, det er sgu da ikke særlig smart at sidde og snakke om priser herinde, når man lige så godt kan gå ind på deres websider og læse priserne...

Avatar billede mora Nybegynder
16. juli 2000 - 23:13 #26
Hvis du så gerne vil følge med, må du tage imod mails.
Jeg kan da godt se at larz lige så godt kunne tjekke wol selv, men når han nu spørger...

Og når du snakker om ikek at chatte på denne side, regner jeg ikke med du kommentere disse par kommentarer mere...
Avatar billede larz Nybegynder
17. juli 2000 - 12:26 #27
cyberesben>>>  jeg har sq da også  tjekket hos WOL om det koster noget i oprettelse....                          men man kan lige så godt være på den sikre side !!!
Avatar billede mushie Nybegynder
27. august 2000 - 23:08 #28
Hvis TDM påstår at der ikke kobber nok. Så drop fasttlf\'en hos TDM og bestil ADSL + Mobil abo. hos WOL/CC/...

Jeg hører om mange der ved 1. og 2 bestilling ikke kunne få ADSL hos WOL/CC men ved 2. el. 3. bestilling pludselig godt kunne få det.
Jeg ved også godt ventetiden er lang, men når i dropper bestillingen hos WOL/CC og bestiller hos TDM, gør i jo lige præcis som de vil have jer til.
Og når deres strategi giver bonus, kan vi da være helt sikre på, at de bliver ved med at tage os i anus.

::mushie