Avatar billede animaz Nybegynder
07. april 2002 - 22:49 Der er 4 kommentarer

Credits/Titles i Premiere

Jeg har lavet titles/credits i både Photoshop og i Premiere 5.5 egen title-editor. Men når jeg "eksporterer til tape"(DVCAM) er resultatet det samme: Teksten/billedet bliver sønderrevet på DV-cameraets monitor, selvom det ser pænt ud i Premieres monitor. Jeg har selvfølgelig lavet Preview først. Alle øvrigebilleder og lyd er OK.
Jeg har forsøgt om det er det samme med den indbyggede countleader(altså den med 8,7,6,5 ..etc.), det er det. Det er en PC-version af Pemiere og et Sony 300i DV-camera.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede bentn Nybegynder
08. april 2002 - 17:09 #1
med på en lytter...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
12. april 2002 - 02:34 #2
Er teksten hvid?
Avatar billede animaz Nybegynder
12. april 2002 - 20:23 #3
Kære mindblower28 og bentn
Nej teksten er ikke hvid men henh.v, rød, blå, grøn og sort på en overvejende hvid billed-baggrund. Et enkelt billede har rød tekst på sort baggrund og med rød ramme.
Mens jeg ventede på eksperthjælp har jeg forsøgt finde en løsning.
En løsning blev det så at skyde teksterne som almindelig live-video, men der skete det samme ved exsport som ved Photoshop-stillbillederne.
Så konsulterede jeg "Premiere-biblen", der fortalte noget om upper- og lower-field, i en en anden sammenhæng. Altså det med at billedets linier tegnes på to måder, enten med linie 1,3,5,7.... og derefter 2,4,6,8....osv.(det hedder upper-field) eller først 2,4,6,8 og derefter 1,3,5,7... (det hedder lower-field).
Så lagde jeg det sammen med mit problem og så en sammenhæng med de iturevne billeder.
Så jeg gik ind i Project/Settings/keyframe&rendering options og valgte "field settings: Upper-field". Så var den der.
Jeg orkede dog ikke at vende tilbage til Photoshop-billederne. Men mon ikke det er det samme med dem.
Tak for opmærksomheden.
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
12. april 2002 - 22:04 #4
Lyder underligt... Ved valg af fields fremfor frames, så er er der jo en halvering i opløsningen... Men hva' faen - Skidtet virker ;-)