Avatar billede hoejmose Nybegynder
07. april 2002 - 22:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af computer

Jeg har fornylig købt en ny computer, som jeg selv har samlet. Computeren kører egentlig fint, men når jeg tænder den vil den ikke altid helt som jeg vil. Det starter med at den booter fra drevene, som den nu skal, men når den så skal indlæse windows XP går den i stå. Skærmen bliver sort, og oppe i venstre hjørne er der en hvid bindestreg som blinker. Hvis jeg genstarter computeren starter den op som den skal, og når først den er startet op er der ingen problemer, udover noget med lydkortet som jeg har spurgt om i et andet spørgsmål. Mit system er følgende:
ECS K7S5A bundkort,
AMD Thunderbird 1333 mhz,
Seagate Barracuda harddisk,
256 mb Tech-Trade DDR-RAM, PC-2100,
64 mb Geforce 2 grafikkort,
Windows XP,
+ diverse ligegyldige ting.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. april 2002 - 22:42 #1
du skal gå ind i bios og finde Load Default Setup, så tror jeg den kører.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
08. april 2002 - 08:22 #2
Læs dig frem på foraet hos www.ocworkbench.com !
Der står ALT hvad der er værd at vide om K7S5A.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. april 2002 - 10:30 #3
Du har ikke clocket din cpu? hm nah.. så ville den sikkert ikke starte ordentligt anden gang. Prøvet at geninstallerer XP, eller har du fået løst problemet?
Avatar billede hoejmose Nybegynder
09. april 2002 - 14:42 #4
Nu har jeg prøvet at geninstallere XP og vælge Load Default Setup, men det virker stadig ikke. Vil en opdatering af BIOS hjælpe?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 14:55 #5
Load Default Setup skal ske INDEN du installerer, det er som regle her det går galt og den så stopper.

Prøv at fjerne det lydkort, det kunne være det der skaber problemer.
Avatar billede hoejmose Nybegynder
09. april 2002 - 22:42 #6
Det er et onboard lydkort jeg har, så jeg kan ikke fjerne lydkortet, men kun slå det fra i BIOS'en. Hjælper det ikke, at vælge Load Default Setup, når jeg har installeret XP?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2002 - 23:06 #7
jo, det er inden du installerer at du skal Loade Default Setup.
Avatar billede hoejmose Nybegynder
10. april 2002 - 22:19 #8
Nu har den startet op uden problemer et par gange, så jeg tror problemet er løst. Hvis du lige laver et svar, så skal du få dine point.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2002 - 22:21 #9
lyder godt, har den gjort det et par gange fortsætter den nok flere gange.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 22:20 #10
Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes